رکورد واردات خودرو شکسته خواهد شد

یک نماینده مجلس پیش بینی کرد که در صورت ثبات سایر شرایط و با در نظر گرفتن واردات خودرو و تیراژ تولید، سال ۱۴۰۲، سال خوبی برای بازار است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بر اساس برنامه دولت و لایحه بودجه ۱۴۰۲، هدف گذاری برای واردات خودرو بالغ بر ۲۰۰ هزار دستگاه است.


این تعداد علاوه بر مازاد ۱۰۰ هزار خودرویی که بنا بود در سال ۱۴۰۱ وارد شود و هنوز مراحل آن در حال انجام است.

شرایط خوبی برای بازار خودرو رقم خواهد خورد اگر…

مصطفی طاهری بیان کرد: در صورت ثبات سایر شرایط اقتصادی، باتوجه به تحولات بازار خودرو از لحاظ تیراژ و واردات خودرو حتما شرایط خوبی در این بازار رقم خواهد خورد.

مولفه هایی که سالیان قبل نداشتیم اکنون در بازار خودرو مهیا شده است. به عنوان مثال واردات‌خودرو ممنوع بود اما امسال همانند سال گذشته واردات خودرو داریم.

تیراژ خودرو حدود ۷۰۰ الی ۸۰۰ هزار دستگاه بود و اکنون به حدود یک میلیون و ۲۰۰ الی۳۰۰ رسیده است.

وی در ادامه اظهار کرد: همه این مولفه ها حاکی از آن است که وضعیت این بازار می تواند سامان یابد. مگر اینکه به این شرایط خوب، پارامترهای اقتصادی مانند تورم غیرقابل پیش بینی و یا افزایش پله ای قیمت ارز اضافه شود. اگر این اتفاق ها نیفتد ما مشکل خاصی نه در تامین قطعات و نه در تولید داریم.

سال آینده واردات خودرو چند دستگاه خواهد بود؟

این نماینده مجلس تصریح کرد: بر اساس برنامه دولت و بودجه، واردات خودرو در سال ۱۴۰۲ دو برابر آن چیزی است که قرار بود در سال ۱۴۰۱ محقق شود.

از آنجا که دولت واردات‌خودرو را در سال ۱۴۰۱ دیر شروع کرد، نتوانست هدف واردات ۱۰۰ هزار خودرو را محقق کند. اما هم مابقی هدف گذاری سال ۱۴۰۱ و هم حدود ۲۰۰ هزار خودرو در سال ۱۴۰۲ وارد خواهد شد.

طاهری تاکید کرد: سرجمع این رقم برای واردات‌خودرو در سال ۱۴۰۲ می تواند عدد قابل قبول و درشتی باشد که امیدواریم محقق شود.

خودرو
شناسه : 343902
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا