رییس جمهور تاکید کرد:

فقر، بی عدالتی، زد و بند و ناسلامتی زیبنده این کشور نیست

رئیس جمهور با بیان این که باید تلاش کنیم دغدغه مردم نسبت به بیماری سرطان کاهش یابد، گفت: خدمت به مردم و گره گشایی از مطالبات مردم یعنی اقداماتی که امروز در کشور انجام می شود.

به گزارش جهان صنعت نیوز، ابراهیم رئیسی گفت: دولت همچنان که در حوزه اقتصاد وظیفه دارد در حوزه سلامت رسالت بیشتری دارد و بسیاری از اقداماتی که در این زمینه در کشور انجام می شود با همکاری همه دستگاه ها و نهادها و دولت است، خدمت به مردم و گره گشایی از مطالبات مردم یعنی اقداماتی که امروز در کشور انجام می شود.

آیت الله رییسی گفت: با تشکیل این گونه مراکز دغدغه بیماران و خانواده کاهش می یابد زیرا در این مراکز در تشخیص و درمان با آخرین تکینک های روز دنیا عمل می کنند که اقدامی اصولی و مبنایی است. راه اندازی این مرکز جامع برای تشخیص و درمان سرطان اقدامی شایسته است زیرا می تواند دغدغه خانواده های نیازمند را در ابتلا، هزینه و هم در نتیجه بخش بودن درمان کاهش دهد.

وظیفه ما در دولت تلاش برای پیشگیری و درمان سرطان است

رئیس جمهور گفت: تصور این است که در سرطان درمان آنچنان کارساز نیست و این تصور در عموم پیدا شده اما اطمینان دادن به اینکه سرطان سریع قابل تشخیص و درمان است جای امیدواری است. وظیفه دولت در حوزه سلامت تلاش برای پیشگیری و درمان است و باید تلاش شود تا فرد مبتلا به سرطان تا جای ممکن دغدغه کمتری در حوزه درمان داشته باشد.

آیت الله رئیسی ادامه داد: در گذشته صندوق کمک به بیماران خاص تشکیل شده بود اما کافی نبود چراکه آن صندوق برای کمک و مساعدت بود نه درمان و این مرکز جامع و اساسی، مرکزی آرامش‌بخش، اطمینان‌بخش و امیدآفرین برای بیماران سرطانی است که دغدغه درمان نداشته باشند. حتی شعبه این مرکز باید در استان‌ها فعال شود و توسعه یابد.

عدالت اقتصادی یعنی دسترسی آسان برای افراد نیازمند

رئیس جمهور با اشاره به این که فقر، بی عدالتی، زد و بند و ناسلامتی زیبنده این کشور نیست، گفت: اکنون کارهای بنیادی در حال انجام است مانند اشتغالزایی، فعال کردن صنعت، معدن و دیگر موارد که باید از این اقدامات تشکر کرد و آن را توسعه داد.

آیت الله رئیسی درباره برقراری عدالت گفت: عدالت به این معناست که هرچیزی را در جای خود قرار دهیم، عدالت اقتصادی یعنی دسترسی آسان برای افراد نیازمند. عدالت در حوزه سلامت، درمان و حوزه های اشتغال و کارآفرینی که همه حوزه های مختلف عدالت محسوب می شود.

سیاسی
شناسه : 341827
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا