ارزیابی خسارات زمین لرزه خوی

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با حضور در مناطق زلزله‌زده خوی از استقرار گروه‌های ارزیاب خسارت این بنیاد در پی زمین لرزه شب گذشته در خوی خبر داد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با حضور در مناطق زلزله‌زده خوی از انجام برآورد میزان خسارت‌ها همزمان با امدادرسانی نیروهای مستقر در منطقه خبر داد.اکبر نیکزاد در خصوص اقدامات آن بنیاد برای امداد و بررسی میزان خسارت‌های وارده به مناطق زلزله‌زده خوی در پی وقوع زلزله با بزرگی ۵.۹ شب گذشته گفت  : بنیاد مسکن که وظیفه بازسازی را برعهده دارد هم اکنون با نیروهای خود در منطقه برای امدادرسانی، برآورد میزان خسارت ها و تشکیل پرونده برای ساکنان زلزله زده مستقر است .به گفته نیکزاد به محض تکمیل و جمع‌بندی میزان خسارت‌ها، آمارها به ستاد حوادث غیرمترقبه و وزارت کشور ارایه می‌شود تا موضوع تسهیلات و بلاعوض برای دولت ارسال و با تصویب و تخصیص بودجه برای بازسازی، کار بازسازی واحدهای زلزله‌زده انجام شود.

رئیس شبکه شتاب‌نگاری هم با اعلام ثبت بیش از ۴۰ پس‌لرزه از زلزله اصلی با بزرگی ۵.۹ ریشتر در خوی از احتمال تخریب گسترده واحدهای مسکونی روستایی در مناطق زلزله زده خبر داد . به گفته فرزانگان پایش دقیق زلزله کمی زمانبر است اما با توجه به شدت زلزله، پیش‌بینی می‌شود که در مناطق روستایی به دلیل آنکه واحدهای مسکونی مقاومت لازم را ندارند میزان خسارت ها بالاتر باشد . 
این زلزله شب گذشته با بزرگی ۵.۹ ریشتر در طول جغرافیایی ۴۴.۹۰، عرض جغرافیایی ۳۸.۵۹ و عمق ۷ کیلومتری زمین و در ۶ کیلومتری خوی در ساعت ۲۱:۴۴ به وقوع پیوست .

مسکن
شناسه : 328794
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا