عضو کمیسیون اجتماعی مجلس عنوان کرد؛

تسریع پرداخت تسهیلات فرزندآوری

یک نماینده مجلس گفت: طبق گفته بانک مرکزی اعتبارات لازم برای ارائه تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در نظر گرفته شده است. بنابراین گمان نمی رود میزان درخواست تسهیلات به حدی باشد که توان پرداخت آن از عهده بانک ها خارج باشد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص بحران پیری جمعیت در کشور و عدم پرداخت وام فرزند آوری به افرادی که کارت پایان خدمت ندارند، بیان کرد: باید به این نکته اشاره کرد که یکی از دغدغه های مهم نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت، تصویب قانون و ارائه تسهیلات در حوزه کمک به خانوارها در جهت فرزندآوری و رشد جمعیت کشور بوده است.

کریم حسینی در ادامه افزود: البته در اجرای قوانین، تعلل هایی از جانب بانک ها صورت گرفته است که در این خصوص جلساتی در کمیسیون تخصصی مجلس شورای اسلامی با حضور وزیر و مسئولین مربوطه، برگزار شد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت :در جلسات برگزار شده  مقرر شد تا موانع موجود در این مسیر رفع و عملکرد ها تسهیل و تسریع شود، طبق گفته بانک مرکزی اعتبارات لازم در این زمینه در نظر گرفته شده است. بنابراین گمان نمی رود میزان درخواست تسهیلات به حدی باشد که توان پرداخت آن از عهده بانک ها خارج باشد.

وی در ادامه متذکر شد: ابتدای کار، در اجرای قانون ارائه تسهیلات ازدواج و فرزندآوری مشکلاتی وجود داشت، هم اکنون نیز به صورت پراکنده اعلام می شود که برخی از بانک ها در ارائه تسهیلات همکاری لازم ندارند. طبق جلسات و صحبت های صورت گرفته در این خصوص، رئیس بانک مرکزی وعده داده است که مشکلات موجود  به زودی حل شود و در صورت وجود موانع جدی تر اطلاع رسانی صورت گیرد.

حسینی در ادامه اظهار داشت: اگر در استان های مختلف نیز مصداقی از موانع برای اخذ تسهیلات فرزندآوری و ازدواج جوانان وجود دارد، می توان آن را تا رفع مشکل و حصول نتیجه مناسب برای رشد و جوانی جمعیت پیگیری کرد.

این نماینده در پایان نیز تاکید کرد: موضوع فرزند آوری و رشد جمعیت بر همه حوزه ها تاثیر مستقیم دارد، در واقع ترمیم تعداد جمعیت در کشور یک ضرورت است که توسط کارشناسان خبره مورد تاکید  قرار گرفته است، باید در این زمینه تسهیلاتی وجود داشته باشد و تعلل در این ضرورت قطعا به منافع کشور ضربه می زند.

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 326525
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا