انگیزه خرید و فروش ارز کاهش یافت؛

قیمت طلا و دلار امروز ۲۶ دی / سکه به دنبال دلار

دامنه نوسان قیمت دلار محدود شده و این ارز خارجی در حال رفت و برگشت بین دو کانال 40 و 41 هزار تومانی است. افت فشار تقاضای دلار، تحرک سکه بازان در بازار را نیز کاهش داده است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، در معاملات ابتدای امروز بازار دلار بدون تغییر محسوس نسبت به روز گذشته به متقاضیان عرضه شد. اسکناس آمریکایی در ادامه و تا ساعات پیش از ظهر توانست به کانال ۴۱ هزار تومانی نفوذ کند اما پیشروی دلار در مسیر رشد چندان قابل توجه نیست.

بررسی ها نشان می دهد که دلار از هفته گذشته نوسان قیمتی زیادی نداشته و به طور مشخص بین دو کانال ۴۰ و ۴۱ هزار تومانی گردش می کند. فعالان بازار می گویند که کم تحرکی معامله گران ارز در کشورهای همسایه یکی از دلایل افت فشار تقاضای دلار در بازار داخلی شده است.

اما به نظر می رسد گزاره های جدید رئیس بانک مرکزی نیز موجب شده که معامله گران انگیزه زیادی برای خرید و فروش ارز نداشته باشند. محمدرضا فرزین گفته که بازار مبادله ارز و طلا راه اندازی می کند. وی همچنین گفته که میانگین نرخ ارز در سامانه نیما ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین خواهد شد.

اکوایران در این رابطه اعلام کرده که رییس کل بانک مرکزی به دنبال جمع آوری تمام نرخ‌های موجود است و در تلاش است تنها دو نرخ نیما و نرخ مبادله را به رسمیت بشناسد.

نوسانات اندک قیمتی در بازار ارز باعث رکود معاملات سکه و طلا نیز شده است. سکه امامی در معاملات امروز در قیمت ۲۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی به فروش می رسد که نسبت به روز گذشته حدود ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.  

نیم ‎‌سکه نیز امروز در ۱۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان قیمت گذاری شده که نسبت به دیروز ۵۰ هزار تومان افزایش بیشتر است. بررسی ها نشان می دهد که حباب سکه امامی ۲ میلیون و ۱۷۵ هزار تومان و حباب نیم سکه نیز سه میلیون و ۹ هزار تومان است. ربع سکه نیز امروز به هفت میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسیده که نسبت به دیروز افزایش قیمت داشته است. حباب ربع سکه نیز سه میلیون و ۱۳۰ هزار تومان اعلام شده است.

طلا و ارز
شناسه : 324128
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا