جمشید مشایخی به ابدیت پیوست؛

بدرقه با نیم قرن خاطره

جهان صنعت نیوز| سام مشایخی فرزند این هنرمند در این مراسم گفت: خیلی‌ها دوست دارند بگویند جمشید مشایخی، کمال الملک سینمای ایران بود اما با احترام به این هنرمند می‌خواهم بگویم ما که کمال الملک داشتیم، الان جمشید مشایخی سینمای ایران را از دست داده‌ایم.

در این مراسم،شهرام گیل آبادی مدیر عامل خانه تئاتر در سخنانی از پهلوانی جمشید مشایخی گفت و تاکید کرد: ضایعه درگذشت این هنرمند برای خانواده تئاتر جبران ناپذیر است.

او افزود: آغاز این بهار دهشتناک با سیل و سفر این هنرمند ناب مردمی همراه بود و خانواده تئاتر تلاش می‌کند به تاسی از این هنرمند پیشاهنگ همراهی با مردم ایران باشد. همچنین خانه تئاتر تلاش می‌کند زبان صادقانه ملت باشد و بهترین سرسلامتی برای خانواده مشایخی، امتداد راه این بازیگر است و خانواده تئاتر نصیحت‌های او را آویزه گوش خود خواهد کرد.

ایرج راد رییس هیات مدیره خانه تئاتر  نیز در این مراسم با اشاره به اینکه دردانه‌ای دیگر از عالم هنرهای نمایشی از میان ما رفت، گفت: چنین هنرمندانی عاشق مردم و عاشق کار فرهنگی و هنری بودند و جمشید مشایخی یکی از شایسته‌ترین‌هایی است که همیشه همراه مردم بود. صحنه تئاتر برای او مقدس بود و همیشه وقتی به صحنه می آمد خاک صحنه را می بوسید. او زندگی خود را سالها وقف هنر کرد و اینجا همه با عشق آمدند.

وی اضافه کرد: جمشید مشایخی همواره در تاریخ هنرهای نمایشی این مملکت باقی می‌ماند و ما باید مکان‌هایی را به نام چنین هنرمندانی نامگذاری کنیم. البته در سالن‌های تئاتر این اتفاق افتاده ولی چرا در سالنهای سینما این کار صورت نمی‌گیرد؟ هرچند امیدوارم بحثهایی که برای نامگذاری کوچه محل زندگی‌اش شده، عملی شود تا آن کوچه که با حرف جیم و شروع نام جمشید است به اسم او ثبت شود. جمشید مشایخی زنده و پایدار است و همواره در ذهن ما باقی می‌ماند.

منوچهر شاهسواری مدیر عامل خانه سینما هم گفت: جمشید مشایخی از آنان بود که نان به نرخ روز نخورد و نان به خون جگر خورد. ماندگاری فرهنگ و هنر جز به خون جگر خوردن حاصل نمی‌شود و ما ریزه خواران سفره این هنرمندان هستیم.

او افزود: چیزی ندارم بگویم جز سپاس از کسانی که در این ایام و سالهای بیماری از این هنرمند مراقبت کردند. آنچه اینجا حاصل شده و جمعیتی که حاضر است همه محصول دل پاک و آداب و منش اوست و امیدوارم برای همه ما هم باقی باشد.‌

اجتماعی و فرهنگیاخبار برگزیده
شناسه : 12835
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا