پژو ارابه مرگ جاده‌های ایران

جهان صنعت نیوز: براساس آمار سوانح جاده ای ایران که از ابتدای مهرماه امسال تا روز ۱۵ مهر در سایت پلیس ایران به ثبت رسیده است، در ۳۸ سانحه رانندگی در جاده های ۱۶ استان کشور، سرنشینان و رانندگان خودروی پژو ( بویژه پژو ۴۰۵) ساخت شرکت ایران خودرو بیشترین تلفات را داشته اند.


با وجود آن که همیشه اعلام شده است که خودروی پراید ناایمن ترین خودروی کشور بشمار می آید اما در گزارش های پلیس راه از این سوانح مشخص شده است که سرنشینان پژو در این تصادفات بیشترین تلفات را داشته اند.

پس از پژو، خودروی پراید با ثبت ۱۳ سانحه رانندگی منجر به مرگ یا جراحت در رده دوم قرار دارد. این خودروی ساخت شرکت سایپا در ۱۳ حادثه از سوانح رانندگی دوره مورد بررسی دچار آسیب شده است که این حوادث ۲۲ کشته و ۳۸ مجروح برجای گذاشته است.

در ۱۶ حادثه رانندگی دیگر نیز یک وسیله حمل ونقل نظیر کامیون، وانت و تریلی حضور داشته است. این آمارها نشان می دهد که همچنان پلیس راه در نظارت بر تردد این خودروها که بیشترین زمان را در جاده ها حضور دارند دچار مشکل است.

آمارهای بدست آمده همچنین نشان می دهد که در ۱۵ روز مورد بررسی سوانح مرگبار جاده ای در ۱۶ استان کشور بوقوع پیوسته است که در این میان استان آذربایجان غربی با ثبت ۸ حادثه در صدر جدول قرار دارد. مرگ ۱۴ نفر و مجروح شدن ۱۳ نفر از سرنشینان خودروهای نقلیه در این استان نشان از شدت تصادفات و میزان خطرات پیش روی رانندگان در این استان دارد.

پس از این استان، استان های خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان با ۵ سانحه مرگبار در رده های دوم و سوم جاده های خطرناک برای رانندگان و خودروها قرار دارند.

براساس آمار سازمان جهانی بهداشت سالانه یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر در سوانح جاده ای در جهان جان خود را از دست می دهند که در این میان ایران با ثبت مرگ بیش از ۲۷ هزار نفر و مجروح شدن نزدیک به ۲۵۰ هزار نفر در بین ۱۹۰ کشور رتبه ۱۸۹ را به خود اختصاص داده است که تنها کشور سیرالئون دارای شرایط بدتری از ایران است.

براساس آمارهای سازمان جهانی بهداشت در برابر حضور هر ۱۰ هزار خودرو در جاده ها ۹ نفر در سوانح رانندگی جان می بازند که این آمار در ایران به رقم ۳۷ نفر می رسد.  در تصادفات جاده‌ای در سال ۲۰۱۸ در هر ۲۴ ثانیه یک نفر در جاده‌های جهان کشته شده و تصادفات رانندگی، قاتل شماره یک گروه سنی ۵ تا ۲۹ سال بوده است.

وضعیت تلفات رانندگی در ایران در مقابل آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر نشان می دهد که احتمال مرگ در یک تصادف رانندگی در کشورهایی نظیر سوئد تنها ۲٫۴۹ ، هلند ۲٫۸۱ و آلمان نیز ۳٫۵۴ است.

بیشتر بخوانید:

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 53515
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا