عکس | ایران خودرو رونمایی کرد: پژو پارس مدل ۲۰۲۳ !

به گزارش جهان صنعت نیوز:  گروه صنعتی ایران خودرو که مدتی قبل پژو پارس ELX جدید را به بازار ایران عرضه کرده بود اکنون به صورت رسمی تصاویر و جدول مشخصات این سدان را منتشر کرد. پژو پارس در نسخه سفارشی ELX از امکانات بیشتری می‌برد و باید آن را نسخه آپشنال پژو پارس دانست.


معرفی پژو پارس ELX جدید

بخش طراحی

پژو پارس ELX جدید از لحاظ ظاهری نیز ارتقا پیدا کرده است. از وجوه تمایز این نسخه با سایر نسخه‌ها می‌توان به چراغ ترمز بالای شیشه عقب، چراغ‌های تیره و شیشه‌های دودی عقب اشاره کرد. طراحان برای کابین نیز ترکیب رنگ جدیدی را در نظر گرفته‌اند. از تغییرات بخش داخلی می‌توان به دسته راهنما و برف پاک کن شبیه تارا اتوماتیک، غربیلک فرمان جدید و نمایشگر لمسی اشاره کرد که باعث شدند آن نمای قدیمی کابین از بین برود.

مشخصات فنی و امکانات پژو پارس ELX جدید / عکس

پژو پارس ELX جدید در نسخه TU۵ از یک موتور ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپ بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ‌ها منتقل خواهد شد که نسبت به قبل عملکرد بهتری را ارائه می‌دهد.

امکانات رفاهی و ایمنی

از امکانات پژو پارس سفارشی ELX با موتور TU۵ می‌توان به کروز کنترل، پشتی صندلی‌های برقی، دو ایربگ ایمنی، بلوتوث، کاسه چراغ تیره، شیشه‌های عقب دودی، سنسور باد تایرها، نمایشگر لمسی، دوربین دنده عقب، سنسور پارک، آینه‌های تاشو برقی، سنسور باران، سنسور نور، ترمزهای دیسکی جلو و عقب و همچنین رینگ آلومینیومی اشاره کرد.

قیمت

ایران خودرو برای پژو پارس ELX جدید TU۵ در آبان ۱۴۰۱ قیمت مصوب ۲۱۱ میلیون و ۳۱۸ هزار تومان را در نظر گرفته است. قیمت این خودرو در بازار آزاد نیز به ۴۳۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان می‌رسد که آن را نسبت به تارا دنده‌ای به گزینه گران‌تری تبدیل کرده است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 298386
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا