عراق از لیست کشورهای دشمن با اسرائیل خارج شد

جهان صنعت نیوز| شبکه تلویزیونی الفرات عراق با اعلام خبر خروج عراق از لیست کشورهای دشمن با اسرائیل افزود: همزمان با اعلام وزارت خارجه اسرائیل مبنی بر حضور چند هیأت عراقی در تل آویو، موشه کحلون وزیر دارایی اسرائیل هم اعلام کرد عراق را از لیست کشورهایی که داد و ستد تجاری با آن ممنوع است خارج کرده است.


در متن این دستورالعمل آمده است: به موجب اختیاراتی که به من در ماده ۳ از دستورالعمل تجاری شماره ۱ داده شده است، اسرائیلی‌ها از این پس حق دادوستد با عراق را تا پایان مارس خواهند داشت.

اشاره می‌شود در لیست کشورهای دشمن اسرائیل که به موجب آن وزارت دارایی این رژیم به صهیونیست‌ها اجازه دادوستد با آنها را نمی‌دهد کشورهای جمهوری اسلامی ایران، یمن، سوریه، لبنان و عربستان سعودی قرار دارند.

از سوی دیگر پایگاه اطلاع‌رسانی تلویزیون الاتجاه عراق مدعی شد هیأتی که به فلسطین اشغالی سفر کرده ارتباطی با نمایندگان فعلی و گذشته پارلمان عراق نداشته بلکه شماری از بقایای حزب بعث عراق هستند که تلاش می‌کنند از طریق اسرائیل مجددا جایی برای خود در واشنگتن دست‌وپا کنند.

این شبکه تلویزیونی به نقل از یک منبع آگاه خبر داد بر خلاف آنچه که در فضای مجازی منتشر شده است، عراقی‌هایی که به فلسطین اشغالی سفر کرده‌اند همگی از اعضای حزب بعث عراق شاخه «یونس الاحمد» هستند که شماری از کادر رهبری فرا کشوری این حزب نیز از جمله ضرغام الحیدری که مقیم آلمان است و نیز سفیر دوره رژیم صدام حسین عراق در هند نیز به همراه آنها به این سفر آمده واصولا صلاح المختار، سفیر صدام حسین در هند به دلیل دوستی که با شماری از سفرای اسرائیل داشت این سفر را برنامه ریزی کرده بود.

به گفته این منبع که خواست نامش فاش نشود: هدف اصلی از این سفر قانع کردن رهبران رژیم صهیونیستی برای وساطت نزد ترامپ جهت بازگرداندن حزب بعث به قدرت بود آنها در آنجا قول دادند که در صورت انجام چنین کاری در مقابل نفوذ ایران در عراق خواهند ایستاد و راه انتقال قدرت ایران به سوریه را که تهدیدی برای اسرائیل محسوب می شود هم خواهند بست.

به گفته این منبع، سفر هفت روز به طول انجامید و این هیأت با مسئولین رده دوم وزارت خارجه اسرائیل و شماری از رهبران موساد گفت‌وگو کردند.

پیشنهاد ویژه
شناسه : 9160
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا