دادستان کل کشور: مشکلات اقتصادی با شعار قابل حل نیست

جهان صنعت نیوز| حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری عصر چهارشنبه در همایش مدیران تعزیرات حکومتی کشور در مشهد افزود: مشکلات اقتصادی کشور را نمی توان بدون فعالیت های جهادگونه حل کرد و لازمه جنگ اقتصادی کار جهادی است.

وی اظهار داشت: شرایط اقتصادی کنونی ما شرایط طبیعی نیست و مسئولان باید در برخی موارد تصمیمات فوری بگیرند، تصور اینکه تصمیمات اقتصادی در یک شرایط عادی گرفته شود، خیانت به مردم است لذا در جنگ اقتصادی باید شرایط جنگی را پیاده کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری گفت: برخورد با کسانی که به دنبال تزریق ناامیدی در کشور هستند بر عهده سازمان تعزیرات حکومتی است، باید آماده باشیم و متناسب با حملات دشمنان به صورت تدافعی و تهاجمی از خود دفاع کنیم.

وی افزود: باید نقشه دشمن، توان، تاکتیک ها و راه های نفوذ دشمن را بشناسیم.

وی اظهار داشت: در حال حاضر در تامین مایحتاج مردم اعم از گوشت، مرغ، تخم مرغ و سایر اقلام مشکلاتی وجود دارد، نباید بگذاریم کسی از آب گل آلود ماهی بگیرد.

دادستان کل کشور گفت: جریمه ها باید متناسب باشد و طوری نباشد که اصل کار به سخره گرفته شود، اگر قانون هم مشکل دارد با طرح های دو فورتی و سه فوریتی در مجلس می توان جریمه ها را اصلاح کرد.

وی با اشاره به افزایش غیراصولی و هیجانی نرخ اقلام مختلف افزود: باید از مردم حمایت کنیم و نگذاریم به مردم فشار وارد شود.

وی اظهار داشت: بخش اعظم مبارزه با قاچاق کالا بر عهده سازمان تعزیرات حکومتی و بخشی نیز بر عهده قوه قضائیه است اما باید در چارچوب قانون و با همکاری و هم افزایی به این موارد رسیدگی کنیم.

وی با بیان اینکه برخی از افزایش قیمت ها به دلیل وجود واسطه گری است، گفت: چنانچه واسطه ها کاری انجام دهند قابل قبول است اما امروز شاهد وجود واسطه هایی هستیم که با تماس تلفنی و بدون صرف وقت، انرژی و هزینه، سودهای بسیار می برند.

دادستان کل کشور افزود: دستگاه قضائی وظیفه خود می داند از سرمایه گذاران و کارآفرینان که نقش موثری در پیشرفت کشور دارند، حمایت کند، نباید بگذاریم یک واحد تولیدی فعالیتش را متوقف کند چرا که این موضوع منجر به آسیب رسانی به تولید و بازار کار و بیکاری کارگران می شود.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری ادامه داد: دشمنان نظام برای ضربه به اعتقادات دینی ملت ایران در تلاش هستند و می کوشند از طریق جنگ اقتصادی و تحمیل فشار به مردم، اعتقادات آنها را تضعیف کنند.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور نیز در این همایش گفت: این سازمان سال بسیار متراکم و پرکاری را طی کرده و در عین فشردگی کار، تعامل خوبی با دادستانی ها در کل کشور داشته است.

جمال انصاری افزود: وظایف سازمان تعزیرات حکومتی و دادستانی در برخی موارد به هم گره خورده و غیرقابل انکار است.

وی ادامه داد: تعزیرات حکومتی آمادگی دارد علاوه بر سیاست هایی که دولت تبیین می کند، همراه با دستگاه قضایی برای بهبود فضای کسب و کار گام بردارد.

گردهمایی مدیران کل ستادی و استانی سازمان تعزیرات حکومتی کشور عصر چهارشنبه در مشهد برگزار شد.

پیشنهاد ویژه
شناسه : 9145
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا