اقدامات قوه قضاییه و وزارت کشور برای شناسایی و ارجاع کودکان کار اتباع

جهان صنعت نیوز| کمال اکبری در جمع خبرنگاران و در حاشیه جلسه مشترک سازمان ها و نهادهای دولتی با تشکل‌های مردم نهاد به منظور بهره برداری برای نقش آفرینی سازمانهای مردم نهاد در حوزه کودکان کار و خیابان اظهار کرد: جلسات متعددی داشتیم تا مشخص شود که سازمان‌های مردم‌نهاد چگونه در ساماندهی کودکان کار و خیابان نقش‌آفرینی کنند.


وی با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد حضور فعال و موثری در این زمینه دارند و دستگاه‌های دولتی هم برای اینکه بتوانند از حضور آنها استفاده کنند آنها را همراهی می‌کنند، گفت: جلسات ما برای این بود که چگونه به جمع‌بندی مشترک برسیم تا اقدامات در این زمینه به نحو مطلوب انجام شود.

معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور افزود: نتیجه‌ای که از این جلسه حاصل شد این بود که با کمک و مسئولیت بهزیستی و فرمانداری تهران به عنوان یک امر نمونه با حضور ‌سازمان‌های مردم نهاد این کار به ثمر برسد و هر کدام از سازمان های مردم نهاد که حوزه تخصصی آنها است نقش خود را به خوبی انجام دهند. در عین هم افزایی که دستگاه‌های دولتی با سازمان‌های مردم نهاد دارند،  سازمان های مردم نهاد هم کارشان را در چارچوب مقررات تعیین شده و با همکاری این دستگاه ها به نتیجه برساند.

وی اضافه کرد: در این زمینه دو موضوع جدا و مستقل داریم یکی از این موضوعات بحث کودکان کار و خیابانی است که ایرانی هستند و جمعیت محدودی دارند؛ اما موضوع دیگر این است که متأسفانه با کودکان خیابانی اتباع مواجه هستیم که این موضوع نیز ساز و کاری دارد که قرار است با کمک فرمانداری، امور اتباع وزارت کشور و همچنین سازمان‌های مردم نهاد فعال در این زمینه این کار نیز به نحو مطلوب به نتیجه برسد.

اکبری تصریح کرد: امیدواریم جلسات بعدی و اقدامات بعدی که انجام می‌شود در خصوص بحث فرهنگ سازی این امر باشد مردم باید بدانند کودکان خیابانی خودشان نیستند و دست های پنهانی پشت این داستان است و ما نیز باید بتوانیم از طریق رسانه‌ها این موضوع را بیان کنیم و سازمان‌های مردم‌نهاد و هم دستگاه‌های اجرایی این را برای مردم فرهنگ سازی کنند که اگر می خواهند کمکی کنند تنها از طریق سازمان های مردم نهاد و موسسات خیریه و مراکزی که برای این امر در نظر گرفته شده به این کودکان کمک کنند، و گرنه کمک های مردم در خیابان منجر به ماندن کودکان در خیابان می‌شود و آسیب‌های مختلفی ایجاد می شود که حتی با هم افزایی دستگاهها هم نمی‌توانیم آن را برطرف کنیم .

اکبری در پاسخ به این سوال که آیا اقدامی برای شناسایی و ارجاع کودکان کار اتباع در نظر گرفته شده است، گفت: دستگاه‌های متعددی  از جمله قوه قضاییه و امور اتباع و وزارت کشور در حال انجام اقداماتی هستند که امیدواریم در هفته‌های آینده به نتیجه برسند.

اخبار برگزیده
شناسه : 9136
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا