هزار آمریکایی درباره ثروت نظر دادند؛

چقدر پول نیاز است تا در آمریکا ثروتمند حساب شوید؟

جهان صنعت نیوز|خیلی از آمریکایی ها زندگی بدون استرس و داشتن ذهن آرام را ثروت می دانند. شاید این حرف هیچ ربطی به پول نداشته باشد، اما باید در نظر داشت که مشکل مالی و اقتصادی به تنهایی می تواند موجب استرس شود. نتیجه یک نظرسنجی نشان می دهد که بیشتر آمریکایی ها قبول ندارند که پول خوشبختی می آورد. به طوری که تنها ۱۱ درصد افزادی که در نظرسنجی شرکت کردند  داشتن پول زیاد را ثروت می دانند.


امروزه برای راحت زندگی کردن در آمریکا ۱٫۴ میلیون دلار دارایی نیاز است، در حالی که این میزان در سال گذشته ۱٫۲ میلیون دلار بوده است. در واقع ارزش خالص ثروتمند باید به میزان ۲٫۴ میلیارد دلار باشد.

 در نظرسنجی سالانه شاخص ثروت که اخیرا انجام شد، آمارهای جالبی بدست آمده است. در این پژوهش که هزار نفر آمریکایی بین سنین  ۲۱ تا ۷۵ ساله شرکت کردند،  ۱۸ درصد معتقدند ثروتمند بودن یعنی اینکه هرچه می خواهند بتوانند بخرند.  در حالی که برخی از نظر معنوی به این موضوع پرداخته اند.مثلا، ۱۷ درصد بر این باورند لذت بردن از روابط دوستی و فامیلی یعنی ثروتمند بودن.

جو دیوران، مدیر اجرایی شرکت مالی یونایتد کپیتال بعد از اینکه اولین شرکت خود را فروخت، گفت:« من فهمیدم پول تنها محرک است. یک منبعی است که به شما اجازه انتخاب می دهد. اما اگر  ندانید که به چه دلیلی کار می کنید، متوجه می شوید که پولدار مردید، ولی ثروتمند زندگی نکردید.

از نظر بعضی مردم، ثروت یعنی چند صدمیلیارد، از نظر بعضی دیگر ثروت یعنی چندصدملیون و بعضی دیگر ثروت را فقط مقدار پولی که نیاز های اصلی زندگیشان را برطرف کنند، می دانند و یک دسته از مردم هم هستند که ثروت را کلا چیزی جد از مادیات می دانند؛ مثل خانواده و دوستان.

رابرت کیوساکی که  یک ملیاردر و نویسنده کتاب مشهور و پر فروش « پدر پولدار،پدر فقیر»  است، ثروت را این گونه تعریف می کند: ثروت یعنی: «شما اگر امروز دیگر کار نکنید تا کی می توانید دوام بیاورید.» اما برخی با این نظر مخالف هستند. این گروه می گویند،اگر شما درآمد زیادی داشته باشید و تمام آن مقدار را خرج کنید، در آخر هیچ پس‌اندازی نخواهید داشت، به این معنی است که اگر شما به‌طور غیرمنتظره شغل خود به‌‌عنوان تنها منبع درآمدتان از دست بدهید، یک شبه تمام چیز‌های زندگی‌تان را از دست می‌دهید.

با اینکه نظر بسیاری از مردم درباره  ثروت قابل تعریف نیست، اما برمبنای همین تحلیل ها ثروتمند کسی نیست که اگر تغییری کوچک هنگام قرارگیری در شرایط بحرانی در زندگی او رخ داد،باعث نزدیک‌شدن به ورشکستگی یا ورشکستگی او شود.

اقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 6862
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا