اخبار صفحه ۱۰

ورود دادستانی به مشکل کامیون‌داران
تسنیم- معاون وزیر راه‌و‌شهرسازی با اعلام ورود دادستانی به موضوع مشکل کامیون‌داران به ادعای نایب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور واکنش نشان داد. عبدالهاشم حسن‌نیا در نشست خبری نمایشگاه حمل‌ونقل و صنایع وابسته اظهار کرد: طی چند ماه اخیر یعنی از تیرماه به این سو، حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با خواسته بحق رانندگان مواجه شد. در این زمینه کارگروهی تشکیل شد تا به موارد مربوطه رسیدگی شود. وی تصریح کرد: سازمان راهداری تنظیم‌گر روابط بین رانندگان، شرکت‌ها و صاحبان بار است. در این زمینه توزیع عدالت بار، اخذ کمیسیون اضافه و… مورد توجه قرار داده شده است. در رابطه با توزیع بار سیستمی را در سازمان احیا کردیم تا رانندگان بتوانند مشکلات خود را اعلام کنند. حدود ۲۲ هزار شکایت به سازمان راهداری ارجاع شده که خروجی آن تعطیلی ۱۱۲۴شرکت بوده است. وی ادامه داد: به تمام شکایت‌ها رسیدگی کرده‌ایم و به حدود ۸۹ درصد رسیدگی شده است.
حسن‌نیا همچنین از ورود دادستانی به موضوع کامیون‌داران خبر داد. وی از وجود ۷۰۰ متقاضی برای احداث مجتمع‌های بین‌راهی خبر داد و به موضوع تامین لاستیک اشاره کرد و افزود: حدود ۱۳۰ هزار حلقه لاستیک در ماه نیاز داریم. در هشت ماه اخیر به این اندازه توزیع نشده و کاستی‌هایی در این زمینه وجود دارد که در حال مذاکره با وزارت صنعت برای حل این مشکل هستیم. وی اعلام کرد: تا پایان سال‌جاری حداقل ۳۰۰ هزار حلقه لاستیک با قیمت دولتی در اختیار کامیون‌داران قرار می‌گیرد.

اروپا مجوز تحویل ایرباس‌ها به ایران را از آمریکا بگیرد
وزارت راه- مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه نگران مسائل مربوط به تحریم نیستیم، گفت: از اتحادیه اروپا انتظار داریم مانند هواپیماهای ATR مجوز تمدید اوفک برای تحویل هواپیماهای ایرباس به ایران‌ایر را دریافت کند. فرزانه شرفبافی در نشست خبری با اشاره به اینکه در حال برنامه‌ریزی پروازها در مسائل مربوط به تحریم‌ها هستیم، اظهار کرد: آمریکا ناجوانمردانه هما را در لیست تحریم قرار داده. آنها حتی هواپیماهای زمینگیر و متلاشی شده ما را تحریم کرده‌اند.
وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها به دنبال آن هستند که جلوی همکاری با هما را بگیرند، افزود: با وجود اعمال تحریم‌ها از روش‌های مختلف برای انجام پروازها به اروپا استفاده کرده‌ایم. وی با یادآوری اینکه سه قرارداد بزرگ برای خرید هواپیما در دوره برجام امضا کردیم، تصریح کرد: بر این اساس ۱۶ فروند هواپیما شامل سه فروند ایرباس و ۱۳ فروند ATR وارد کشور شد. مدیرعامل ایران‌ایر با اشاره به اینکه پنج فروند هواپیمای ATR با تمدید مجوز اوفک تحویل هما شد، گفت: از این هواپیماها برای پروازهای داخلی و خارجی (باکو) استفاده می‌شود. شرفبافی با بیان اینکه از هیچ‌کدام از قراردادهای خرید هواپیما کوتاه نیامده‌ایم و دست بالا را داریم، اظهار کرد: از اتحادیه اروپا انتظار داریم مانند ATR‌ها تمدید مجوز اوفک هواپیماهای ایرباس را از آمریکا بگیرد.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری مطرح کرد‌
۲ شوک همزمان به صنعت هوایی وارد شد
وزارت راه- رییس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به دو شوک واردشده به صنعت هوایی کشور گفت: دستورالعمل جدیدی برای ورود هواپیماهای کوچک به‌منظور ارائه خدمات در مناطق کمتر برخوردار تدوین ‌شده است. علی عابدزاده معاون وزیر راه‌و‌شهرسازی و رییس سازمان هواپیمایی کشوری در نشست خبری سومین نمایشگاه حمل‌ونقل و صنایع وابسته با بیان اینکه اکنون دو اتفاق مهم برای صنعت هوانوردی رخ داده است، گفت: رشد قیمت ارز به اندازه ۵/۲ برابر و تشدید تحریم هوانوردی توسط دولت آمریکا باعث شده اکنون این صنعت در وضعیت ویژه‌ای قرار ‌گیرد و کلیه ساختارهای صنعت مانند آموزش، تعمیر و نگهداری هواپیما و عملیات پروازی را تحت تاثیر قرار دهد. وی افزود: ما به‌عنوان سازمان هواپیمایی کشوری تلاش داریم در وهله اول شرایط فعلی را حفظ کرده و در وهله بعدی به دنبال توسعه صنعت هوانوردی باشیم.

عمومی
شناسه : 5672
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا