اخبار صفحه ۹

قابلیت تصویر در تصویر به واتس‌آپ می‌آید
ایسنا – سرانجام انتظار کاربران گوشی‌های اندرویدی نیز به پایان رسیده و قابلیت تصویر در تصویر واتس‌آپ قرار است در هفته جاری برای دسترس کاربران منتشر و ارائه شود. چندی پیش بود که گزارش‌هایی مبنی بر قابلیت‌های جدیدی که قرار است در آینده‌ای نزدیک به اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌آپ اضافه شود، منتشر شده بود. یکی از این قابلیت‌های جدید ویژگی تصویر در تصویر است که حالا به نظر می‌رسد از سایر قابلیت‌ها زودتر قابل دسترس کاربران این پیام رسان قرار می‌گیرد.
البته این در حالی است که کاربران گوشی‌های آیفون از اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی به چنین قابلیتی دسترسی داشتند و حالا قرار است برای تمامی کاربران واتس‌آپ به خصوص کاربران گوشی‌های اندرویدی منتشر شده و مورد استفاده قرار بگیرد.
کاربران بسیاری در فضای مجازی از واتس‌آپ که یکی از بزرگ‌ترین زیرمجموعه‌های شرکت فیس‌بوک است، بارها درخواست کرده بودند که این قابلیت کاربردی برای نسخه اندروید و ویندوز نیز ارائه و منتشر شود تا بتوانند به صورت همزمان به تماشای ویدئوهای در حال پخش یوتیوب، فیس‌بوک و اینستاگرام نشسته و در عین حال به مکالمه و چت کردن با دوستان واتس‌آپی خود بپردازند.
انتظار می‌رود واتس‌آپ در هفته جاری قابلیت تصویر در تصویر را به این پلتفرم اضافه کند و برای دریافت و دانلود روی فروشگاه آنلاین و اینترنتی گوگل‌پلی استور قرار دهد.

شکایت از اپل به خاطر ۳/۰ اینچ!
مهر‌- به تازگی شکایت عجیبی علیه شرکت اپل به دادگاه ارائه شده که بر اساس آن اپل به علت دروغگویی در مورد ابعاد و تعداد پیکسل‌های گوشی‌های آیفون ایکس، ایکس اس و مکس باید غرامت بپردازد.
به گزارش سی‌نت، این شکایت روز جمعه تقدیم دادگاهی در شمال کالیفرنیا شده است. بر اساس محتوای این شکایت اپل در تبلیغات بازرگانی خود به طور کامل در مورد ابعاد نمایشگرها و تعداد پیکسل‌های هر سه مدل تازه آیفون که امسال به بازار آمده دروغ گفته است. اپل در برابر این شکایت هنوز واکنشی از خود نشان نداده است.
در این شکایت ۵۵ صفحه‌ای به طور مفصل توضیح داده شده که اپل بخش‌هایی از قاب جلویی گوشی که فاقد هرگونه پیکسل است را هم به عنوان بخشی از نمایشگر منظور کرده است. شاکی با همین استدلال مدعی شده نمایشگر آیفون ایکس ۸/۵ اینچ نبوده و ابعاد آن در واقع ۶۸۷۵/۵ اینچ است که ۳/۰ اینچ کمتر از ادعای اپل است.
در بخش دیگری از این شکایت نامه تصریح شده که دقت آیفون ایکس ۲۴۳۶ در ۱۱۲۵ پیکسل نیست و با توجه به کوچک‌تر بودن نمایشگر این گوشی از آنچه ادعا شده این دقت هم ادعایی دروغین است.

کاهش نرخ ارز‌های دیجیتال ادامه دارد
ایلنا – در روزهای اخیر بازار ارز‌های دیجیتال با کاهش نسبتا شدیدی مواجه شد تا جایی که قیمت هر بیت‌کوین به سه هزار و ۲۰۰ دلار رسید.
اتریوم نیز به عنوان دومین سکه مجازی با ارزش جهان با قیمت ۸۵ دلار در حال معامله است و با کاهش قیمت مواجه بوده است. ریپل نیز همین وضعیت را تجربه می‌کند.
امیرحسین تاج‌ساز کارشناس ارز‌های دیجیتال درباره علت افت قیمت ارز‌های دیجیتال گفت‌: پیش ‌از این بسیاری از کارشناسان، قیمت ارز‌های دیجیتال به‌ویژه بیت‌کوین را دارای حباب می‌دانستند و معتقد بودند این حباب به زودی خواهد ترکید و حالا به نظر می‌رسد این اتفاق در حال وقوع است.
وی افزود: در حال حاضر افرادی که به نگهداری این نوع ارز‌ها علاقه‌ داشتند، در حال فروش هستند و یکی از دلایل افت قیمت‌ها همین موضوع است.
تاج‌ساز در پاسخ به این سوال که کاهش قیمت‌ها تا کجا ادامه خواهد داشت؟ گفت: تا زمانی که میزان فروشندگان زیاد باشد، قیمت‌ها افت خواهد داشت و این احتمال وجود دارد که قیمت ‌بیت‌کوین تا چند هفته دیگر به هزار دلار نیز برسد.
به گفته این کارشناس‌، نمی‌توان واکنش بازار ارز‌های دیجیتال را پیش‌بینی کرد‌؛ اما با جمع شدن صف فروشندگان احتمال رشد دوباره بازار وجود خواهد داشت.

۱۳ ماهواره «کیوب ست» به آسمان رفت
مهر – شرکت «راکت لب» موشکی را همراه ۱۳ ماهواره به مدار زمین برد. این ماهواره‌ها اطلاعاتی از رویدادهای مختلف را برای دانشگاه‌ها و ناسا جمع‌آوری می‌کنند.
به گزارش بیزینس اینسایدر، شرکت «راکت‌لب» به طور موفقیت‌آمیز ماموریت ElaNa-۱۹ را انجام داد و ۱۳ ماهواره «کیوب ست» را از پلتفرمی در نیوزلند به مدار زمین برد.موشک الکترون عصر دیروز به آسمان رفت و همراه خود ماهواره‌های تحقیقاتی مکعب شکلی در ابعاد ۱۰ سانتیمتر نیز برد.
این ماهواره‌های کوچک که «کیوب ست» نامیده می‌شود، اطلاعات درباره رویدادهایی مانند کمربند انتشار اشعه را برای تعدادی از دانشگاه‌ها و سازمان فضایی آمریکا جمع‌آوری می‌کند.
اگر این ماموریت موفقیت‌آمیز باشد، فعالیت راکت لب در ۲۰۱۹ میلادی افزایش می‌یابد و پیش‌بینی می‌شود ۱۶ ماموریت دیگر نیز انجام دهد.

هوآوی نوا ۴ با دوربین‌های قدرتمند معرفی شد
دیجیاتو – هوآوی بعد از هفته‌ها گمانه‌زنی موبایل نوا ۴ را همراه با نمایشگر حرفه‌دار و دوربین سلفی زیر صفحه نمایش معرفی کرد. بین سامسونگ و هوآوی برای معرفی نخستین گوشی با این نمایشگر منحصر‌به‌فرد رقابت تنگاتنگی در جریان بود که در نهایت به لطف گلکسی A8s به سود سامسونگ تمام شد اما نقطه قوت کمپانی چینی در سایز کوچک‌تر حفره نمایشگر نهفته است.
هوآوی نوا ۴ از نمایشگر ۴/۶ اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن ۲۳۱۰ در ۱۰۸۰ پیکسل بهره می‌برد که حفره‌ای در سمت چپ لبه بالایی آن به چشم می‌خورد. این موبایل به چیپست هشت هسته‌ای کایرین ۹۷۰ مجهز شده که در پی ۲۰ پرو شاهد آن بودیم. هشت گیگابیت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی خیال کاربر را از بابت سرعت و فضای ذخیره‌سازی راحت می‌کند.

عمومی
شناسه : 5660
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا