عضو شورای شهر تهران: طرح ترافیک کارساز نبود و نیست

جهان صنعت| شهربانو امانی با اشاره به پیشنهاد معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران مبنی بر حذف محدوده زوج و فرد و منوط شدن ورود به آن به ازای پرداخت پول گفت: بیشتر بحث‌های ما در اداره شهر و کشور ایجاد محدودیت است.


عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با بیان اینکه طرح ترافیک دیگر در بسیاری از شهر‌های دنیا وجود ندارد، اظهار کرد: مثلا در استانبول بدون وجود طرح ترافیک مردم خودشان مدیریت می‌کنند که چه ساعتی از خانه یا محل کارشان خارج شوند.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ سال قبل طرح ترافیک را نهادینه کردیم و بعد وقتی حل نشد زوج و فرد را به آن اضافه کردیم، اظهار کرد: با همه این اقدامات مشکل ترافیک حل نشد و در حال حاضر فقط ۵ درصد شهر که همان محدوده مرکزی است قابل کنترل است.

امانی در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه اگر همه خودرو‌ها هر ۶ روز هفته به خیابان بیایند چه تبعاتی دارد، گفت: هیچ اشکالی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه اینگونه طرح‌ها مانند مُسکن هستند و درمان نمی‌کنند، ادامه داد: طرح ترافیک و زوج و فرد مشکل را حل نکرده‌اند و آلودگی و ترافیک که مردم انتظار دارند حل شود از جایی به جای دیگر منتقل شده است.

امانی با تاکید بر اینکه راه‌حل آلودگی و ترافیک، تقویت حمل و نقل عمومی است، اظهار کرد: دولت باید کمک کند تا خطوط مترو تکمیل شود و شهرداری هم اولویت خود را به سمت تقویت حمل و نقل عمومی ببرد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه ۷۰ واگن برای مترو وارد کشور شده است، بیان کرد: هنوز این واگن‌ها از گمرک ترخیص نشده‌اند و بخش عمده‌ای از منابع مالی مردم تهران در تونل‌های مترو خاک می‌خورد.

اخبار برگزیده
شناسه : 5063
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا