نایب رئیس مجلس:

اگر شهید مطهری بود اجازه اشغال سفارت آمریکا را نمی‌داد

جهان صنعت| علی مطهری در مراسم روز دانشجو که در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، اظهار کرد: هیچ لزومی ندارد ما برخی اقدامات تحریک‌آمیز مثل حمله به سفارتخانه های عربستان و انگلستان را انجام بدهیم و بعد بابت خسارت آن کلی از منابع کشور را صرف کنیم.

وی با طرح این سوال که «آیا اشغال سفارت آمریکا در ابتدای انقلاب ضرورتی داشت؟» ابراز عقیده کرد: اگر بگوییم طبیعت انقلاب چنین چیزی را اقتضا می‌کرد، آیا ضرورت داشت ما ۴۴۴ روز افرادی را گروگان بگیریم و آمریکایی‌ها علیه ما تبلیغ کنند و چهره‌ای مثل داعش از انقلاب را نشان دهند؟ آن وقت صدام از این فرصت استفاده کند و به کشور ما حمله کند؟

مطهری با تأکید بر اینکه «کارها در کشور باید بر اساس عقل و منطق انجام شود» یادآور شد: اگر شهید مطهری بود اجازه اشغال سفارت آمریکا را نمی‌داد؛ همچنان که امام هم در ابتدا مخالف تسخیر سفارت بود و دستور خروج از آن را داد اما تحولاتی صورت گرفت.

نایب رئیس مجلس یادآور شد: ما نباید کارهای هیجانی و بدون تدبیر را انجام دهیم؛ چرا که اینها به ما ضربه می‌زند ما چقدر از بحث گروگانگیری کارکنان سفارت آمریکا ضربه خوردیم.

 

اخبار برگزیدهسیاسی
شناسه : 5002
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا