۲۰۰ هزار تومان دردی از معیشت کارگران بازنشسته دوا نمی‌کند

جهان صنعت نیوز| جواد اکبری با اشاره به تصمیم دولت برای ارائه بسته حمایتی به آنهایی که دریافتی آنها کمتر از سه میلیون تومان در ماه است، گفت: قرار است این بسته حمایتی ۶۰۰ هزار تومانی در سه نوبت تا قبل از پایان سال و در هر نوبت به میزان ۲۰۰ هزار تومان پرداخت شود.


وی با بیان اینکه هنوز پرداخت این بسته به کارگران بازنشسته آغاز نشده، افزود: قرار است بسته مرحله اول تا ۱۰ روز آینده به کارگران بازنشسته پرداخت شود.

رئیس کانون بازنشستگان کارگری استان کرمانشاه با اشاره به وجود سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر کارگر بازنشسته در کشور، اظهار کرد: از این تعداد ۸۰ درصد زیر سه میلیون تومان دریافتی دارند و مشمول این بسته می‌شوند.

اکبری با بیان اینکه ۶۰ درصد کارگران بازنشسته کشور  نیز حداقل بگیر هستند و حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در ماه دریافتی دارند، خاطرنشان کرد: بسته حمایتی ۲۰۰ هزار تومانی چه دردی از خانواری که یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دریافتی دارد، درمان می‌کند؟

وی از کاهش قابل توجه قدرت خرید کارگران به دنبال گرانی‌های اخیر یاد کرد و گفت: اگر فقط اقلام اولیه خوراکی و پوشاک را در نظر بگیریم، در این بخش‌ها بیش از ۵۰ درصد افزایش قیمت داشته ایم و این یعنی قدرت خرید کارگران بازنشسته تا ۵۰ درصد کاهش یافته و این بسته ۲۰۰ هزار تومانی بخش کوچکی از این کاهش قدرت خرید را هم جبران نخواهد کرد.

عضو هیات رئیسه کانون عالی بازنشستگان کارگری کشور خاطرنشان کرد: این بسته بد نیست، اما در شرایط فعلی فقط یک مسکن مقطعی است و هزینه خانوارها را جبران نمی‌کند.

اکبری تنها راه کمک به معیشت خانوارهای بازنشسته کارگری را ترمیم حقوق آنها به میزان ۲۰ تا ۲۵ درصد دانست و عنوان کرد: در کنار این افزایش حقوق، لازم است طرح همسان‌سازی نیز با جدیت پیگیری شود.

اکبری گفت: کارگران بازنشسته به دلیل سختی کار اکنون دچار انواع بیماری‌ها هستند، چند فرزند بیکار دارند و هزینه زندگی آنها زیاد شده و باید فکر کارشناسی و مستمر برای بهبود وضعیت آنها کرد.

پیشنهاد ویژه
شناسه : 4782
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا