ضررو زیان های شرکتهای کاغذی

جهان صنعت نیوز: یک کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر پیش بینی ادامه حرکت های صعودی در بازار به «جهان صنعت نیوز » گفت : خوش بینی به برگزاری مجامع قطعا وضعیت بازار سرمایه را درهمین حالت صعودی نگه خواهد داشت . به گفته علی حیدری ،جو آرام مسائل سیاسی داخلی و خارجی نیز در این روند بی تاثیر نبوده است و در صورت تغییر و ایجاد کوچکترین تنش قطعا بازا ربا ریزش سهام و شاخص روبرو خواهد شد.

حیدری در پاسخ به این سوال که چرا صنایع بزرگ و شرکت های بزرگ در افزایش شاخص بورس نقش موثری نداشتند گفت: طی دو هفته گذشته حضور صنایع و شرکت های بزرگ  به دلیل صورت مالی های شفافیت تری  که دارند قطعا زیر ذره بین هستند و بر روی این صورت مالی ها و عملکرد شرکتها تحلیل های بیشتری می شود.

از این رو شفافیت مانع از حضور پررنگ آنان در بورس شده است . این کارشناس در ادامه گفت : ایندر حالی است که سفته بازارن و دلالان همواره به دنبال شرکت های صوی هستند .

شرکت هایی که هنوز هم تنها با یک نام برروی کاغذ در حال معامله سهام در بورس هستند . حیدری گفت : از این رو ایجاد هیجانات هرچند کاذب برروی این شرکتها آسان تر خواهد بود و باعث رشد بازار می شود اما چنین برخوردی با شرکت های بزرگ کاری سخت و د رمراحلی نیز نشدنی خواهد بود .

به گفته این کارشناس بازار سرمایه ، سهام های زیان ده شفافیت ندارند و هنوز هر روی کاغذ در حال معامله هستند از این رو این نوع هیجانات کمک زیادی به رشد شاخص در بورس خواهد شد .

حیدری با تاکیدبر اینکه ضرورت شفافیت صورت مالی شرکت ها  در بازار باعث  می شود که روند صعودی در بازا رمقطعی نباشد و با توجه به اینکه اقتصاد کلان کشور هرروز شاهد افزایش نرخ تورم است د راین مرحله می تواند بسیاری از ریزش های سهام شرکت ها  را تبدیل به روند صعودی  کند . این کارشناس با تاکید بر اینکه طبق پیش بینی ها تا اواخر شهریور بازار بورس با رشد مواجه خواهد بود .

اقتصاد کلانبانک و بیمه
شناسه : 46904
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا