سوال مطهری از وزیر اطلاعات درباره بازداشت فعالان محیط‌زیست

گروه سیاسی- اعلام وصول سوال مطهری از وزیر اطلاعات درباره بازداشت متهمان محیط‌زیست، درخواست نمایندگان یزد از لاریجانی برای پیگیری تخریب خط انتقال آب استان یزد و بیانیه ۱۵۶ نماینده برای تسریع در ارائه گزارش قوه قضاییه درباره موسسات مالی از جمله مهم‌ترین اخبار مجلس شورای اسلامی بود‌.
نمایندگان مجلس در جلسه علنی دیروز‌ گزارش کمیسیون مشترک در خصوص طرح یک فوریتی تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گزارش کمیسیون صنایع و معادن مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان نوسازی صنایع ایران در بعد داخلی و خارجی از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۶، گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در خصوص لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان، گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد گمرک جمهوری اسلامی ایران در خصوص واردات و صادرات و‌.‌.‌. را به عنوان دستور کار مورد بررسی قرار دادند‌.
در این جلسه سوال علی مطهری از وزیر اطلاعات درباره علت بازداشت طولانی‌مدت متهمان محیط‌زیست بدون استفاده از وکیل اعلام وصول شد‌. نمایندگان استان یزد در مجلس نیز در دیدار با علی لاریجانی، نسبت به تخریب مکرر خط انتقال آب استان یزد اعتراض کردند و پیگیری عاجل موضوع از طریق رییس مجلس را خواستار شدند‌.
۱۵۶ نماینده مجلس هم با امضای بیانیه‌ای برای تسریع در ارائه گزارش قوه قضاییه درباره موسسات مالی از علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی درخواست کردند قوه قضاییه هر چه سریع‌تر در خصوص آخرین وضعیت پرونده موسسات مالی و اعتباری به مجلس گزارش دهد‌. نمایندگان مجلس همچنین موادی از لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان را به منظور تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند و به تصویب رساندند‌. به منظور تامین نظر شورای نگهبان همچنین طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصلاح شد‌.
در ادامه جلسه علنی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تحقیق و تفحص از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و یک فوریت طرح تعیین تکلیف استخدام دانشگاه‌های غیردولتی و آزاد موافقت کردند‌. همچنین مجلس شورای اسلامی با درخواست اولویت بررسی طرح اصلاح قانون استفاده از حداکثر توان تولید داخلی موافقت کرد‌.

عمومی
شناسه : 4547
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا