هیات ملی بازبینی فیلم آمریکا بهترین‌های سال را انتخاب کرد

در جوایز سالانه هیات ملی بازبینی فیلم آمریکا، فیلم «کتاب سبز» توانست جایزه بهترین فیلم سال را از آن خود کند‌.
«کتاب سبز» به کارگردانی «پیتر فارلی» علاوه بر کسب جایزه شاخه بهترین فیلم جوایز هیات ملی بازبینی فیلم آمریکا، جایزه بهترین بازیگری مرد را نیز برای ویگو مورتنسن به ارمغان آورد‌.
در فیلم «کتاب سبز»، ویگو مورتنسن در نقش یک بادیگارد ایتالیایی-آمریکایی بازی کرده است که قرار است یک پیانیست سیاه‌پوست به نام علی را در تور کنسرت‌های وی در قلب جنوب آمریکای دهه ۱۹۶۰ میلادی همراهی کند‌. در میانه راه آنها باید به کتاب سبز مراجعه کنند که تنها شامل نام رستوران و هتل‌هایی است که می‌توانند پذیرای سیاه‌پوستان باشند‌.
فیلم «کتاب سبز» پیش از این با کسب جایزه بهترین فیلم جشنواره تورنتو نام خود را به عنوان یک رقیب جدی در جوایز اسکار ۲۰۱۹ مطرح کرده است‌.
فیلم پرفروش و موفق «ستاره‌ای متولد شده است» به کارگردانی بردلی کوپر نیز سه جایزه بهترین کارگردانی، بهترین بازیگری نقش اصلی زن لیدی گاگا و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد سم الیوت را به خود اختصاص داد‌.
اگر «خیابان بیل می‌توانست حرف بزند» ساخته بری جنکینز پس از فیلم برنده اسکار «مهتاب» نیز دو جایزه بهترین نقش مکمل زن رجینا کینگ و بهترین فیلمنامه غیراقتباسی بری جنکینز را از آن خود کرد و جایزه بهترین فیلمنامه اصلی نیز به پل شرادر برای فیلم «اولین اصلاح‌شده» رسید‌.
در سایر بخش‌های جوایز سالانه هیات ملی بازبینی فیلم آمریکا (NBR)، فیلم «جنگ سرد» ساخته پاول پالیکوفسکی از لهستان برنده بهترین فیلم خارجی شد، جایزه بهترین اثر مستند به «RGB» رسید، بو برنهام برای فیلم «رتبه هشتم» جایزه بهترین کارگردان اول را از آن خود کرد و جایزه بهترین تیم بازیگری نیز به «خرپول‌های آسیایی» رسید‌.
همچنین فیلم «روی دیگر امید» ساخته اروسن ولز که امسال پس از ۴۰ سال تکمیل و به نمایش گذاشته شد به همراه مستند «هر گاه مُردم مرا دوست خواهند داشت» به عنوان برنده جایزه تاریخ فیلم «ویلیام کی‌. اورسون» شدند‌.
سال گذشته فیلم «پُست» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ جایزه بهترین فیلم این رویداد سینمایی را به خود اختصاص داده بود و در دو سال گذشته نیز «منچستر کنار دریا» و «مکس دیوانه: جاده خشم» این جایزه را دریافت کرده بودند‌. مرسم اعطای جوایز برندگان جوایز هیات ملی بازبینی فیلم روز ۸ ژانویه ۲۰۱۹ (۱۸ دی) در نیویورک برگزار می‌شود‌.


عمومی
شناسه : 4455
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا