وزیر نیرو خبر داد: پانزدهمین اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه در تهران برگزار می‌شود

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور سال‌جاری شمسی در تهران برگزار خواهد شد، بر توسعه همکاری‌های ایران و روسیه در عرصه‌های مختلف تاکید کرد‌.
رضا اردکانیان روز گذشته در بدو ورود به مسکو در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مسوولیت کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و فدراسیون روسیه مهرماه سال‌جاری به پیشنهاد وزیر امور خارجه و تصویب هیات وزیران به وزارت نیرو محول شده است، اظهار کرد: این سفر به‌منظور پاسخ به دعوت وزیر انرژی روسیه و مذاکره با مقامات ارشد این کشور از جمله وزیر قفقاز شمالی، رییس اتحادیه اقتصادی اوراسیا و گفت‌وگو با شرکت‌ها و موسسات بانکی این کشور به منظور پیگیری توافقات و مذاکرات تفصیلی‌تر انجام شده است‌.
به گزارش وزارت نیرو، وی با اشاره به اینکه پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور سال‌جاری شمسی در تهران برگزار خواهد شد، ادامه داد: با موضع‌گیری‌های خوبی که دولت روسیه به ویژه در هفته‌های اخیر در پی اتفاقات ناشی از خروج یکجانبه و غیرقانونی ایالات متحده از برجام کرده است، امیدواریم زمینه همکاری در عرصه‌های مختلف توسعه بیشتری پیدا کند‌.
وزیر نیرو روز گذشته به منظور دیدار با مقامات دولتی روسیه و هماهنگی برای برگزاری پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دوجانبه در تهران وارد فرودگاه شرمتیوای مسکو شد و در نخستین روز سفر دوروزه‌اش به روسیه نشست‌های مشترکی با الکساندر نواک وزیر انرژی و سرگئی چباتاریف وزیر امور قفقاز شمالی روسیه خواهد داشت‌. همچنین براساس برنامه‌ریزی‌ها، عصر امروز مصاحبه‌ای با خبرگزاری‌های روسیه خواهد داشت‌.
اردکانیان در راس هیاتی ۱۰ نفره به‌عنوان مسوول کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و فدراسیون روسیه راهی این کشور شده است تا ضمن دیدار با مقامات دولتی روسیه، مقدمات برگزاری پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دوجانبه در تهران را فراهم کند‌.

عمومی
شناسه : 4355
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا