آتش‌بازی بایرن و پیروزی رئال و یوونتوس شب رکوردزنی بزرگان

در شب قطعی شدن صعود بزرگان به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا، مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها سرگروهی خود را قطعی کرد‌. شب نخست از هفته پنجم مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا با سرگروهی رئال‌مادرید و صعود منچسترسیتی، بایرن‌مونیخ و منچستریونایتد و یوونتوس به پایان رسید‌.
در مهم‌ترین بازی گروه هفتم، رئال‌مادرید با گل‌های بیل در دقیقه ۴۷ و واسکس در دقیقه ۵۹ در زمین رم به برتری دو بر صفر دست یافت، ۱۲ امتیازی شد و سرگروهی خودش را هم قطعی کرد‌. رم ۹ امتیازی هم به مرحله یک‌هشتم نهایی راه یافت‌.
براساس این گزارش در گروه پنجم مسابقات بایرن‌مونیخ در زمین خودش آتش‌بازی به راه انداخت و با برتری پنج بر یک مقابل بنفیکا جشن صعود برپا کرد‌. روبن در دقایق ۱۳ و ۳۱، لواندوفسکی در دقایق ۳۷ و ۵۱ و ریبری در دقیقه ۷۷ برای بایرن و فرناندس در دقیقه ۴۶ برای بنفیکا گلزنی کردند‌. در این گروه بایرن ۱۳ امتیازی همراه آژاکس ۱۱ امتیازی صعود کرد و بنفیکا چهار امتیازی در رده سوم ایستاد و به لیگ اروپا راه یافت‌.
سه‌شنبه شب گذشته همچنین در گروه ششم رقابت‌ها منچسترسیتی با وجود تساوی ۲ – ۲ در خانه لیون به جمع ۱۶ باشگاه برتر رقابت‌ها رسید‌. برای سیتی لاپورته در دقیقه ۶۳ و آگوئرو در دقیقه ۸۳ و برای لیون کورنه در دقایق ۵۵ و ۸۱ گلزنی کردند‌. شاختار هم در زمین هوفنهایم به برتری ۳ بر ۲ دست یافت‌. اسمایلی در دقیقه ۱۴ و تایسون در دقایق ۱۵ و ۹۰ گل‌های شاختار را زدند و هوفنهایم توسط کراماریچ در دقیقه ۱۷ و زوبر در دقیقه ۴۰ به گل رسید‌. ضمن اینکه ژلای از هوفنهایم در دقیقه ۶۰ اخراج شد‌. در این گروه منچسترسیتی ۱۰ امتیازی صعودش را قطعی کرد و رقابت برای انتخاب تیم دوم در روز آخر بین لیون ۷ و شاختار ۵ امتیازی است‌.
این نتایج در حالی رقم خورد که در گروه هشتم، یوونتوس با پاس رونالدو و گل مانژوکیچ در دقیقه ۵۹، یک بر صفر در خانه، والنسیا را برد و منچستریونایتد هم با گل دقیقه ۹۰ فلینی به سختی در خانه خودش یک بر صفر یانگ بویز را شکست داد‌. با این نتایج، یوونتوس ۱۲ امتیازی و منچستریونایتد ۱۰ امتیازی صعود کردند‌.
یوونتوس؛ مدعی تمام‌عیار
می‌توان به جرات گفت که موفق‌ترین و مطمئن‌ترین تیم حاضر در لیگ قهرمانان اروپا فصل ۲۰۱۹ – ۲۰۱۸ تا این لحظه یوونتوس بوده است‌. پیروزی یوونتوس برابر والنسیا رسما صعود مردان مکس آلگری را به مرحله حذفی تضمین کرد تا آنها نیز به دنبال دیگر ابرقدرت‌ها در مرحله یک‌هشتم نهایی حاضر باشند و نشان دهند در فصلی که اغلب بزرگان در خواب غفلت به سر می‌برند در اوج هوشیاری قرار دارند‌.
ساختار یوونتوس به گونه‌ای منظم و مرتب است که حتی بازگشت لئوناردو بونوچی پرحاشیه‌ هم نتوانسته خللی در روند این باشگاه پرآوازه به‌وجود آورد و او نیز مطیع اهداف باشگاه شده است. شاید باشگاه‌های بزرگ درگیر بحران باید بیانکونری‌ها را الگوی خود قرار دهند، تیم انعطاف بی‌نظیری دارد و در لحظه به سر می‌برد‌.
از همه اینها گذشته، سوپر‌نمایش‌های کریستیانو رونالدو مزید بر علت شده است که قدرت نجومی از آن بانوی پیر شود و بی‌همتا به جولان‌دهی خود در لیگ قهرمانان اروپا ادامه دهد. موفقیت یووه اتفاقی نیست، آنها سال‌هاست در اوج به سر می‌برند، نوبتی هم که باشد، نوبت سیاه و سفیدهای شهر تورین است که طعم شیرین شادی را بچشند‌.
مطمئنا پیش از اینها مدعیان این رقابت‌ها صدای گام‌های مستحکم و قدرتمند یوونتوس را شنیده‌اند و احترام خاصی برای مدعی همیشه در صحنه جنگ ابرقهرمانان اروپا قائل هستند، اما مکس باهوش‌تر از این حرف‌هاست که بخواهد در باد موفقیت چنین روزهایی بخوابد. او دوبار حضور در فینال لیگ قهرمانان اروپا و ناکامی در آن را چشیده است و می‌داند که موفقیت یعنی در آغوش گرفتن جام دلبرانه ابرقهرمانان قاره سبز!
اهدای برچسب مدعی تمام‌عیار به یوونتوس در این لحظات قابل‌ترین لقب ممکن است. آنها کوله‌باری از تجربه را به همراه مردی دارند که ۱۰۰ پیروزی را در لیگ قهرمانان اروپا کسب کرده‌ است. یووه به نظر می‌رسد آخرین بازمانده اصیل اروپایی‌های همیشه مغرور باشد که اگر خود را به همین شکل مقتدر حفظ کند، در دست گرفتن جام قهرمانی برایش دیگر خیلی دور از باور نخواهد بود‌.
شب ویژه برای روبن و لوا
هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا برای سه بازیکن از اهمیت بیشتری برخوردار بود‌. در ادامه دیدارهای هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا چند دیدار برگزار شد که در یکی از بازی‌ها بایرن‌مونیخ با برتری پنج بر یک برابر بنفیکا صعود خود را به مرحله بعد قطعی کرد‌.
روبرت لواندوفسکی با زدن دو گل در این دیدار شمار گل‌هایش را در لیگ قهرمانان به عدد ۵۱ رساند تا ششمین بازیکن تاریخ این رقابت‌ها باشد که از مرز ۵۰ گل زده در لیگ قهرمانان عبور می‌کند‌. او پنج گل تا رسیدن به رکورد فان‌نیستلروی فاصله دارد و به نظر بتواند این رکورد را نیز در صورت ادامه حضور در لیگ قهرمانان بشکند‌.
همچنین آرین روبن با گلزنی در دیدار برابر بنفیکا تبدیل به بازیکنی شد که در ۱۳ فصل این رقابت‌ها گلزنی می‌کند‌. پیشتر بازیکنان بزرگی چون لیونل مسی، کریستیانو رونالدو، رایان گیگز، رائول و کریم بنزما موفق به ثبت چنین رکوردی شده‌اند‌. نمی‌شود شب رکوردشکنی باشد و خبری از کریستیانو رونالدو نباشد‌. فوق‌ستاره پرتغالی یوونتوس به اولین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان تبدیل شد که به رکورد ۱۰۰ برد در این رقابت‌ها دست می‌یابد‌. اینستاگرام فیفا این موفقیت را به رونالدو تبریک گفت‌.

عمومی
شناسه : 4325
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا