بازگشت کیانوش رستمی به تیم ملی وزنه‌برداری عضو تیم شدن، شرط حضور در ۲۰۲۰

بعد از چند سال تنش و اختلاف به نظر می‌رسد فدراسیون وزنه‌برداری توانسته کیانوش رستمی را به قرار گرفتن در چارچوب تیم ملی
راضی کند‌.
کیانوش رستمی تا قبل از المپیک ۲۰۱۶ و زمانی که حسین توکلی از سرمربیگری تیم ملی برکنار شد، مثل سایر وزنه‌برداران در اردوی تیم ملی حضور داشت‌. ماجرا از همان جایی شروع شد که سجاد انوشیروانی به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد و کیانوش هم در آستانه المپیک ساز جدایی کوک کرد‌. این وزنه‌بردار که مدعی اصلی کسب مدال طلای المپیک ۲۰۱۶ بود، در نهایت از سایر وزنه‌برداران جدا شد و به صورت انفرادی در المپیک شرکت کرد، در حالی که کنار تخته به جای سرمربی، رییس فدراسیون دیده می‌شد!
این ماجرا با توجه به طلایی شدن کیانوش رستمی بعد از المپیک هم ادامه‌دار بود و فدراسیون نیز مجبور بود خواسته‌های این وزنه‌بردار را عملی کند‌. در مسابقات جهانی ۲۰۱۷ کیانوش با این سیستم و با همراهی برادرش در آمریکا فقط به نقره یک ضرب دست یافت و در دوضرب و مجموع ناکام بود‌.
با این ناکامی باز هم فدراسیون نتوانست برابر خواسته‌های نه چندان منطقی کیانوش رستمی مقاومت کند و او باز هم به صورت انفرادی تمریناتش را پیگیری می‌کرد و حتی زمانی که در اردوی تیم ملی بود، با سرمربی و مربیان دیگر کاری نداشت! نتیجه‌اش بازهم ناکامی و اوت کردن در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ بود؛ در حالی که او به یک باره به یک وزن بالاتر رفت و رقیب سهراب مرادی شد‌. این بار دیگر فدراسیون سعی کرد مقتدرانه‌تر عمل کند‌.
علی مرادی رییس فدراسیون وزنه‌برداری از غیبت قطعی کیانوش رستمی در مسابقات جهانی ۲۰۱۸ خبر داد و خودش هم گویا علاقه‌ای به حضور در این رقابت‌ها نداشت‌. البته این وزنه‌بردار برای اینکه سهمیه المپیک ۲۰۲۰ را کسب کند، باید از همین حالا در مسابقات گزینشی شرکت می‌کرد‌. در حالی که فدراسیون از غیبت کیانوش رستمی در قطرکاپ به خاطر جواب ندادن به تماس‌های دبیر فدراسیون خبر داد، این وزنه‌بردار در اینستاگرام خود با لحنی تند از فدراسیون انتقاد کرد که چطور نتوانسته او را پیدا کند‌.
آتش اختلافات دوباره شعله‌ور شد و این بار فدراسیون هم پا پیش نگذاشت تا اینکه رییس کمیته ملی المپیک برای حل این مشکل آستین بالا زد‌. روز گذشته صالحی‌امیری از علی مرادی و کیانوش رستمی دعوت کرد تا در جلسه‌ای مشترک در کمیته ملی المپیک حاضر شوند‌. در این جلسه رییس کمیته ملی المپیک بعد از شنیدن صحبت‌های دو طرف سعی در حل مشکل و اختلاف داشت‌. در نهایت با صحبت‌های رد و بدل شده، اینطور که صالحی‌امیری نتیجه را اعلام کرده، مرادی و رستمی به توافق رسیدند‌.
قرار است از این پس کیانوش رستمی تمرینات انفرادی را کنار گذاشته و زیر نظر مربیان و با برنامه‌های فدراسیون وزنه‌برداری پیش برود‌. طبق توافقی که در جلسه کمیته ملی المپیک انجام شده، کیانوش رستمی برای کسب سهمیه و سپس حضور در المپیک ۲۰۲۰ باید به خواسته‌های فدراسیون تن بدهد و به زودی هم در اردوها برای حضور در مسابقات گزینشی حاضر می‌شود‌.
حالا بعد از چند سال ورق برگشته و فدراسیون توانسته حرف خود را به کرسی بنشاند‌. کیانوش رستمی که در این چند سال به هیچ وجه زیر بار تمرینات گروهی در کنار سایر ملی‌پوشان و کار کردن زیر نظر سرمربی تیم ملی نمی‌رفت، حالا راهی جز یکدست شدن با بقیه وزنه‌برداران ندارد‌. باید دید در بازگشت این وزنه‌بردار به اردوی تیم ملی بعد از چند سال چه اتفاقاتی در راه است؟ آیا کیانوش رستمی حاضر می‌شود با محمدحسین برخواه کار کند و بدون حاشیه به کارش ادامه خواهد داد یا خیلی زود زیر قول و قرارش با فدراسیون می‌زند و بازهم راه خود را در پیش خواهد گرفت؟
در حال حاضر رستمی قصد دارد با حضور در کاپ تایلند و جام فجر دو مسابقه گزینشی را پشت سر بگذارد تا از سایر وزنه‌برداران عقب نیفتد‌. او طبق قوانین جدید فدراسیون جهانی برای داشتن مجوز حضور در المپیک حداقل باید شش مرحله گزینشی را پشت‌سر بگذارد‌. طبق تقویم فدراسیون جهانی وزنه‌برداری، مسابقات کاپ تایلند ۲تا ۶ فوریه ۲۰۱۹ (۱۳ تا ۱۷ بهمن ۹۷) برگزار می‌شود‌. زمان برگزاری جام فجر نیز ۱ تا ۵ مارس ۲۰۱۹ (۱۰ تا ۱۴ اسفند ۹۷) به میزبانی اهواز است‌.


عمومی
شناسه : 4319
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا