نوبخت خبر داد:

میزان افزایش حقوق کارکنان دولت در سال ۹۸

جهان صنعت نیوز| محمد باقر نوبخت در تشریح برنامه های اشتغال و تولید در حوزه کشاورزی که با حضور وزیر جهادکشاورزی برگزار شد گفت: دولت سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی را رعایت خواهد کرد.


رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین در مورد افزایش حقوق کارمندان در سال آینده گفت: در سال ۹۸ میزان افزایش حقوق کارمندان بیش از سال های ۹۶ و ۹۷ خواهد بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه نباید تمام مسائل را به اینکه تحت تاثیر تحریم قرار داریم ربط داده و آن را انجام ندهیم، گفت: اگر این گونه باشد، کوتاهی کرده‌ایم در حالی که ما کشور بزرگ و ثروتمندی هستیم که می‌توانیم به مسیر خود حتی در شرایط تحریم ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه آمریکا جهانی را معطل تحریم‌های ایران کرده بود، گفت: با اینکه شاید مزاحمت‌هایی برای ما ایجاد کند، ولی به معنی توقف ایران نیست. آمریکایی‌ها خودشان اذعان دارند که ایران کشور ثروتمند و با اقتصادی بزرگ است. بنابراین آنها نمی‌توانند حرکت ایران را متوقف کنند.

وی ادامه داد: آمریکا نمی‌تواند ایران را با تحریم‌های خود به زانو درآورده و پشت میز مذاکره بنشاند. باید به آنها گفت: نتیجه مذاکرات قبلی شما چه بود؟ و از تعهدات خود سر باز زدید. این در حالی است که ایران به دلیل فرهنگ بزرگ ایرانی و اسلامی به تعهدات و پیمان خود پایبند بوده است.

نوبخت در ادامه با اشاره به توافق بین سازمان برنامه و بودجه و جهاد کشاورزی برای ایجاد تولید و اشتغال در حوزه کشاورزی گفت که بر اساس این توافق حدود ۸۲ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد و حفظ خواهد شد.

وی ادامه داد: ما در حوزه کشاورزی توانستیم به خودکفایی گندم برسیم، این در حالی است که زمانی حدود ۱۰ میلیون تن گندم وارد می‌کردیم. در عین حال که توانسته‌ایم به گونه‌ای عمل کنیم که طلب گندم‌کاران را به موقع پرداخت کرده و با آنها تسویه کنیم؛ این در شرایطی است که برای امسال حدود ۱۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بابت خرید تضمینی پرداخت کرده‌ایم که البته از نظر زمانی نسبت به سال گذشته زودتر انجام شده است.

اقتصاد کلان
شناسه : 3750
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا