یک فعال اقتصادی در گفت وگو با جهان صنعت:

آقایان واعظی و نوبخت باید تغییر می‌کردند

جهان صنعت نیوز| سیدرضی حاجی آقامیری، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در گفت و گو با جهان صنعت نیوز، با اشاره بر اینکه مشکلات اقتصادی کشور از درون دولت نیست، گفت: دولت و مجلس ۴ وزیر اقتصادی را انتخاب کردند، اما به هیچکدام از این افراد امیدی ندارم،زیرا مشکل اقتصادی کشور را درتعویض وزرا نمی بینم

او ادامه داد: مشکل اقتصادی با تغییر افراد قابل حل نیست،کلید این در بسته در دستان افرادی است که عوض نشده اند. وزاری اقتصادی همگی از سیاست های آقای نوبخت و آقای واعظی پیروی می کنند. این افراد همچنان در دولت حضور دارند به همین دلیل امید به تحول سیاست اقتصادی کشور نیست.

آقامیری با تاکید بر اینکه حمایت دولت از بخش خصوصی به خصوص در شرایط امروزی واجب است، افزود: در قدم اول باید توجه داشت که انجام هر کار جدید دلیل بر نفی کار گذشته نیست. افرادی که در کسب وکارهای گذشته موفق بودند می توانند راه خود را ادامه دهند و عرصه کسب و کارهای جدید را به جوانان واگذار کنند. اما تمامی این صحبت ها منوط بر حمایت دولت است.

او اظهار داشت: تا به امروز اکثر دولت ها در زمان بحران و شرایط مشکل اقتصادی، به جای اینکه از بخش خصوصی حمایت کنند و جهت حفظ فعالیت آن ها اقدام کند، دست به خود تحریمی زدند. امروزه در زمینه صادرات به وضوح اقدام خود تحریمی را شاهد هستیم.

آقامیری ادامه داد: در زمینه صادرات دولت پیمان ارزی گذاشته و به صورت دگم برخورد می کند. این در حالی است که دولت باید از صادرکننده های غیرنفتی در این شرایط حمایت می کرد. همچنین به پیشنهادات و انتقادهای بخش خصوصی گوش داده نشد و فشار و کنترل بر روی بخش خصوصی بیشتر شد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه فشار بر روی بخش خصوصی موجب بدتر شدن وضعیت اقتصادی می شود، گفت: کنترل کردن بخش خصوصی در این شرایط، بیش از گذشته یاس و ناامیدی را در میان فعالان ومردم افزایش می دهد. این اتفاق به شدت به ضرر اقتصاد کشور خواهد شد و فعالیت بخش خصوصی را متوقف خواهد کرد.

پیشنهاد ویژهصنعت و معدنگفت‌وگو
شناسه : 3735
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا