سفر قریب الوقوع آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران اینبار برای…

خبرنگار نشریه وال‌استریت ژورنال در پیامی به گمانه زنی درباره سفر تیم فنی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران در روز‌های آینده پرداخت.

به گزارش جهان صنعت نیوز، لارنس نورمن، خبرنگار نشریه وال‌استریت ژورنال امروز چهارشنبه با انتشار پیامی در توئیتر از احتمال سفر تیم فنی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران در روز‌های آینده، در چارچوب توافق اخیر ایران و آژانس اتمی خبر داد و نوشت: من دریافته‌ام که تیم فنی آژانس آخر هفته راهی تهران خواهد شد. هفته آینده تصویر روشن‌تری درباره روند اجرای توافقات به‌عمل آمده با ایران حاصل خواهد شد.


پیشتر، منابع دیپلماتیک در آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کردند که شورای حکام پس از «تفاهمات ملموس» رافائل گروسی، مدیرکل آژانس در سفر اخیر خود به تهران، علی رغم مسائل موجود در مورد برنامه هسته‌ای ایران، در وین قطعنامه جدیدی علیه ایران صادر نخواهد کرد.

جلسات مربوط به ایران در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی چهارشنبه گذشته بدون صدور قطعنامه علیه ایران پایان یافت.

در این دوره تلاش برخی طرف‌های غربی برای جنجال‌آفرینی علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران ناکام ماند. غرب با محوریت سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان امیدوار بود که با مانور درباره گزارش تحریک آمیز و ادعایی نشریه آمریکایی بلومبرگ مبنی بر کشف ذرات نزدیک به سطح مورد نیاز برای تولید سلاح اتمی در ایران، قطعنامه جدیدی را در این نشست علیه تهران صادر کند. اما در آستانه برگزاری اجلاس، اختلافاتی در اردوگاه طرف‌های غربی گزارش و قرار شد که تصمیم‌گیری نهایی در این زمینه پس از سفر مدیرکل آژانس به ایران صورت گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سیاسی
شناسه : 341818
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا