پس از انتشار آخرین داده های تورم ایالات متحده؛

سقوط بانک سیلیکون ولی باعث جهش بیت کوین شد/ بیت کوین از سطح ۲۶ هزار دلار عبور کرد

بیت کوین امروز سه شنبه به سطح قیمتی ۲۶ هزار دلار که از تابستان سال ۲۰۲۲ به آن دست نیافته بود، رسید. در حالی که سرمایه‌گذاران آخرین داده‌های مربوط به تورم را ارزیابی می‌کردند، قیمت بیت کوین برای دومین روز متوالی افزایش یافت.

به گزارش جهان صنعت نیوز، با توجه به داده‌های کوین متریکس بیت کوین بیش از ۷ درصد افزایش یافت و به ۲۶ هزار و ۱۱۰ دلار رسید. این در حالی است که تحلیل‌گران سطح قیمتی ۲۵ هزار و ۲۰۰ دلاری را به عنوان یک سطح کلیدی در نظر گرفته بودند. همزمان اتر نیز با افزایش ۳.۷ درصدی به قیمت ۱۷۴۷ دلار معامله شد.


بیت کوین از روز  جمعه، یعنی زمانی که رگولاتورها بانک سیلیکون ولی را تعطیل کردند، حدود ۲۸.۵ درصد افزایش یافته و از ابتدای سال ۲۰۲۳ نیز افزایش ۵۹ درصدی به ثبت رسانده است. اتر نیز از روز جمعه افزایش ۲۰ درصدی و از ابتدای ژانویه تاکنون افزایش ۴۵ درصدی داشته است.

افزایش شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا

این جهش در بازار رمزارزها با انتشار آخرین گزارش شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا همزمان شد که نشان دهنده افزایش ۰.۴ درصدی در ماه فوریه نسبت به ژانویه بود که مطابق با برآورد اقتصاددانان در نظرسنجی داوجونز بود. شاخص قیمت مصرف کننده هسته که قیمت‌های بی‌ثبات مواد غذایی و انرژی را حذف می‌کند، افزایش ماهانه کمی بالاتر از انتظارات اقتصاددانان و تغییرات سالانه مطابق با انتظارات را نشان داد.

تغییرات ۱۸۰ درجه ای بازار طی یک هفته

قیمت ارزهای دیجیتال از اواخر هفته گذشته به شکل چشمگیری بهبود یافته و پس از اینکه قانون‌گذاران ایالات متحده از سپرده‌گذاران بانک سیلیکون ولی و بانک سیگنچر حمایت کردند، جو بازار تغییرات ۱۸۰ درجه ای داشته است. این مساله باعث شد که برخی از سرمایه‌گذاران گمانه زنی کنند که فدرال رزرو در افزایش نرخ بهره کمتر تهاجمی عمل خواهد کرد.

در حالی که بیت‌کوین در بیشتر سال ۲۰۲۲ معاملات عادلانه نداشته اما قیمت آن همچنان تا حدود زیادی توسط داده‌های کلان هدایت می‌شود و برخی تحلیل‌گران انتظار دارند که بازده بیشتری در این همبستگی ببینند.

ارز دیجیتال
شناسه : 341562
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا