شهروندان چین و هند هزینه رشد اقتصادی را می دهند

تاوان رشد اقتصادی بالا

جهان صنعت نیوز| هوای آلوده که حاوی مواد شیمیایی است وارد ریه شهروندان می شود و موجب سرطان ریه می شود. به طوری که در سال ۲۰۱۶ حدود ۴ میلیون نفر به دلیل سرطان ریه کشته شدند. گفته می شود ۹۹ درصد فرزندان ۵ سال به پایین در جنوب شرقی آسیا هوای ناسالم نفس می کشند.

بخش عمده ای از آلودگی در چین از تأسیسات صنعتی، به خصوص نیروگاه های سوخت زغال سنگ، می آید. آلودگی هوا کشور هند تنها به دلیل دود خودرو نیست بلکه فعالیت های کشاورزی و سوزاندن و پاک سازی کردن زمین ها نیز موجب آلوده شدن هوای این کشور شده است.

هیچ چیز اقتصاد کشور فقیر را سریعتر از صنعت سنگین بهبود نمی دهد، اما آب آلوده و دود هزینه ای است که جامعه باید بپردازد. امروزه دانشمندان به این نتیجه رسیدند که این نوع آلودگی ها رشد اقتصادی به دست آمده را نیز تخریب می کند. مقامات دولتی دریافتند که هوا کثیف فقط یک خطر بهداشتی نیست، برای کسب و کار نیز بد است.دولت هند در سال های اخیر بیش از ۷۰۰ هزار فروند خورشیدی توزیع کرده است و بیش از ۳۴ میلیون گاز مسکونی را تأمین کرده است . دولت برنامه دارد تا سال ۲۰۲۰ ، ۸۰ میلیون دستگاه دیگر برای گازرسانی تامین کند.

همچنین هند در تلاش است که شرایط اقتصادی خود را بهبود دهد. به طوری در آموزش و پروش خود تغییراتی ایجاد کرده تا بی سواد را در هند کاهش دهد. پیشرفا بخش های الکترونیک در هند، این کشور را می‌تواند به «چین بعدی» تبدیل کند. این اتفاق به‌ واسطه‌ی سرعت آرام پیشرفت‌های زیرساختی و همچنین رشد اقتصادی پایین قشرهای فقیر، آنی و فوری نخواهد بود و مستلزم گذشت زمان است.

صنعت و معدن
شناسه : 3414
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا