تا سه شنبه معلوم می شود؛

پرداخت سود سهام عدالت دوباره به اما و اگر کشیده شد!

در حالی که به نظر می رسید پرداخت مرحله دوم سود سهام عدالت تا پایان سال قطعی شده باشد، باز هم اما و اگرهایی در این خصوص مطرح شده است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، بر اساس قانون تجارت،‌ سود سهام عدالت مربوط به عملکرد مالی سال ۱۴۰۰ باید تا پایان اسفند واریز شود. پایان آذر ماه نیمی از این سود به حساب سهامداران عدالت واریز شد. در آن زمان اعلام شد که مابقی سود سهام‌عدالت نیز تا پایان امسال پرداخت خواهد شد.

با این وجود هفته گذشته، خبر منتشر شد که با توجه به عدم واریز سود سنواتی چند شرکت، پرداخت مرحله دوم سود سهام‌عدالت تا پایان سال ممکن نیست.

اما روز گذشته وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس تاکید کردند که با پیگیری‌های صورت گرفته، واریز مرحله دوم سود سهام‌عدالت تا پایان اسفند انجام می شود.

امروز هم مجید عشقی، رئیس سازمان بورس گفت که شنبه یا یکشنبه هفته آینده این مبلغ به حساب سهامداران عدالت واریز می شود.

اما نگاهی دقیق تر به سخنان رئیس سازمان بورس نشان می دهد که همچنان واریز سود مرحله دوم سهام‌عدالت قطعی نیست.

۶ شرکتی که سود سهام عدالت را ندادند

‌ عشقی اعلام کرد ۶ شرکت از ۳۶ شرکت سود سهام عدالت را ناقص و یا به طور کامل پرداخت نکردند. رقم اصلی مربوط به دو شرکت فولاد مبارکه و پتروشیمی خلیج فارس است.‌ بقیه مربوط به چادرملو،گل گهر، پتروشیمی مارون،‌ مپنا و فجر انرژی است.

رئیس سازمان بورس اعلام کرد این شرکت‌ها تا آخر وقت روز سه شنبه ۲۳ اسفند فرصت دارند سود سهامداران‌ عدالت خود واریز کنند.

بعد از جمع بندی روز شنبه یا یکشنبه هفته آینده به حساب ذینفعان واریز شود.

اما و اگرها ادامه دارد

آنگونه که فارس گزارش داده است، دو شرکت بزرگ بورسی همچنان بخشی از سود سهام عدالت را واریز نکردند. صنایع پتروشیمی خلیج فارس و فولاد مبارکه اصفهان، دو شرکتی هستند که هنوز اقدامی برای پرداخت بخشی از سود سهامداران‌ عدالت را انجام نداده‌اند.

از سوی دیگر شرکت سپرده گذاری مرکزی به عنوان متولی واریز سودسهام عدالت، تاکنون پاسخ روشنی در مورد اسامی و میزان مبالغ واریزی سود شرکت‌های سهام عدالت ارائه نکرده است.

در این شرایط پرداخت مرحله دوم سود سهامداران عدالت همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

اخبار برگزیدهبورس
شناسه : 341351
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا