با قطعی شدن پرداخت سود تا پایان سال؛

سود سهام عدالت در مرحله دوم چقدر است؟

آنگونه که رئیس سازمان بورس گفته است، مرحله دوم سود سهام عدالت حتما تا پایان اسفند وازیر می شود. در این شرایط میزان سود مرحله دوم چقدر است؟

به گزارش جهان صنعت نیوز، وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس خیال سهامداران عدالت را راحت کردند و از قطعی شدن واریز سود سهام عدالت مرحله دوم خبر دادند.


آنگونه مجید عشقی گفته است، سود مرحله دوم حتما تا پایان سال حتما واریز خواهد شد.

مشکل وازیر سود مرحله دوم چه بود؟

پیش از این به نظر می رسید که واریز سود مرحله دوم سهام‌عدالت در هاله ای از ابهام قرار داشته باشد. مشکل از عدم واریز سود سنواتی چند شرکت حاضر در سبد سهام عدالت بود.

بیشترین سود نقدی پرداخت نشده به سه شرکت فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت بندرعباس بازمی‌گردد. این شرکت‌ها به ترتیب مبلغی بالغ بر ۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان، ۶ هزار میلیارد تومان و یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

پیش از این معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی گفته بود: منتظر واریز سود شرکت های بورسی هستیم. هر زمان این شرکت ها سودهایشان را واریز کنند، دو سه هفته بعد ما سودهای سهام عدالت را واریز می کنیم.

حالا گویا با پیگیری های وزارت اقتصاد و سازمان بورس این شرکت‌ها به تعهدات خود در قبال سهام عدالت عمل خواهند کرد.

سود سهام عدالت مرحله دوم چه میزان است؟

در مرحله نخست، دارندگان سهام عدالت ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومانی به ترتیب ۵۱۰، ۵۵۵ و ۶۰۰ هزار تومان دریافت کردند. افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی سهام عدالت در اختیار داشتند، مبلغ یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان سود علی‌الحساب دریافت کردند.

آنگونه که پیش‌تر رئیس سازمان خصوصی سازی عنوان کرده بود، مجموع سود سهام‌عدالت مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۰ حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان است.

در مرحله اول حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان سود به سهامداران عدالت در اوایل پاییز پرداخت شد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، بنابراین سود سهام عدالت در مرحله دوم همانند مرحله اول خواهد بود که تا پایان اسفند به حساب مشمولین واریز خواهد شد.

اخبار برگزیدهبورس
شناسه : 341172
لینک کوتاه :

۲ دیدگاه

  1. سلام نظر من را می خواهید سود را باید اول پرداخت کنید نه آخرش دوم اینکه چک من یک خانواده چهار نفری هستم چهار ملیون چک های من هر یک از اعضای خانواده یک چک یکملیونی دارند بعد باید سود سهام را بر منای یک ملیون پرداخت کنند نه این بر مبنایی پانصد هزار تومانی می ریزند آیا مابقی سهام من یک خانواده چهار نفر کجا می رود از این بالاتر دزدی الان چند سال هست دارید سهام عدالت می دهید هر کجا رفتم گفتند سری بعد درست می شود من یک گار گر هستم حق من خوردن داره با مسنجری وبدبختی خدارا خوش می آید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا