معاون اول رییس جمهوری عنوان کرد؛

دستاوردهای دولت به خصوص در کاهش نقدینگی بدون برنامه ریزی دقیق میسر نمی شد

با حضور معاون اول رییس جمهور معاملات شمش طلا در بازار های مالی و مشتق بورس کالای ایران بطور رسمی آغاز شد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، محمد مخبر با تاکید بر برنامه ریزی و زمان‌بندی دولت سیزدهم برای تمامی موضوعات و مسائل اقتصادی، رشد نقدینگی زیر ۳۰ درصد امروز کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: این دستاوردها بدون برنامه ریزی دقیق میسر نمی شود و تمام ناترازی های اقتصاد کشور زیر ذره بین دولت قرار دارد اما باید بدانیم که حل این مسائل کاری سخت و زمان بر است.
وی با اشاره به اقدامات دولت برای کنترل نوسانات نرخ ارز و به دنبال آن تلاش های جدی دشمنان برای ایجاد نابسامانی در بازار ارز ایران، تصریح کرد: هر حرکت و اقدامی که دولت برای کنترل نرخ ارز انجام داد دشمنان بلافاصله اقدام دیگری را برای بی تاثیر کردن تدابیر دولت در دستور کار خود قرار داد.


وی افزود: آنها تلاش کردند تا با فشار بر کشورها، تحریم بانک ها، افراد و شرکت های ایرانی فضاسازی روانی در ایران انجام دهند و از این طریق اثرگذاری تدابیر دولت را برای کنترل نرخ ارز کاهش دهند.

حل مسائل ارزی را با جدیت دنبال می‌کنیم

معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: امروز مساله نوسانات نرخ ارز و نابسامانی های موجود در بازار ارز در دستور کار قرار دارد و دولت حل مسائل ارزی را با جدیت دنبال می کند.

مخبر با اشاره به اینکه مردم گاهی برای حفظ سرمایه ها و دارایی های خود ناچار هستند به بازارهایی نظیر بازار ارز و طلا ورود کنند، گفت: مردم از تعقل، مدیریت و خلاقیت برخوردار هستند و اگر بستر مناسبی برای سرمایه گذاری جامعه فراهم شود، دارایی های مردم می تواند در بخش های مولد سرمایه گذاری شود که به ثبات اقتصادی در کشور منجر خواهد شد.

وی ادامه داد: در این زمینه با ایجاد تنوع در سرمایه گذاری باید به مردم برای هدایت سرمایه های شان به بازارهای مولد کمک کنیم.

باید در بخش اقتصادی به نقطه بازدارندگی برسیم

مخبر با اشاره به اینکه امروز در بخش اقتدار نظامی به نقطه بازدارندگی رسیده ایم، افزود: امروز دیگر دشمنان ملت ایران جنگ نظامی با ما را از تصور خود نیز خارج کرده اند و اگر بتوانیم شاخص های کلان اقتصادی را به ثبات برسانیم، دشمنان آگاه خواهند شد که با ایجاد نوسانات نمی توانند بازارهای کشور را مختل کنند و از این طریق در بخش اقتصادی نیز به نقطه بازدارندگی خواهیم رسید.
معاون اول رییس جمهوری با قدردانی از وزیر امور اقتصادی و دارایی برای تلاش و پیگیری اولویت های اقتصادی دولت و همچنین آغاز به کار معاملات شمش طلا در بورس کالای ایران تصریح کرد: بورس و بازار سرمایه باید واسط رشد دارایی ها و خلق ثروت برای مردم و کشور قرار گیرد.

منبع:‌ ایسنا

اقتصاد کلان
شناسه : 341117
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا