مدارس دیگر غیر حضوری نمی شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر نگرانی‌ها در مورد موضوع بدحالی دانش‌آموزان کاهش یافته است، بنابراین آموزش‌های حضوری به صورت جدی پیگیری خواهد شد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش اظهارداشت: مدارس در دوران کرونا بسته شدند و آموزش‌ها به صورت غیر حضوری ادامه پیدا کرد که کودکان و نوجوانان آسیب‌های بسیاری دیدند، بنابراین هم‌اکنون ادامه آموزش حضوری یکی از اولویت‌های آموزش و پرورش است.


وی در پاسخ به این پرسش که ممکن است مدارس در روزهای پایانی سال برگزار نشود، اظهار کرد: مدارس مطابق آئین‌نامه‌های آموزشی تا آخرین روز کاری سال باز هستند و فعالیت‌های آموزشی و تربیتی خود را ادامه می‌دهند.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: مدرسه مهمترین مکان برای تربیت اجتماعی و جامعه‌پذیری کودکان و نوجوانان است و دانش‌آموزان با حضور در مدرسه و بین همسالان خود این آموزش‌ها را می‌بینند و در هنگام اردوها و بازدیدها نیز فضایی امن از نظر روانی و تربیتی برای دانش‌آموزان فراهم می‌شود بنابراین ضرورت دارد تا خانواده‌ها بر حضور کودکان و نوجوانانشان در مدرسه تاکید داشته باشند و بدانند مدرسه بهترین مکان برای آموزش‌های مورد نیاز فرزندانشان است.

کاهش نگرانی در مورد مسمومیت ها

نوری با اشاره به حوادث چهارشنبه آخر سال تصریح کرد: معاونت پرورشی و فرهنگی برنامه‌هایی در این مورد دارد و آموزش‌هایی در طول این هفته و هفته‌های قبل به دانش‌آموزان داده شده است، اما ضروری است خانواده‌ها نیز در این موضوع تمهیداتی انجام داده و در پیشگیری از خطرات و حوادث چهارشنبه آخر سال مشارکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس دستور رئیس جمهور، جلسات مشترک ریشه‌یابی فوری بدحالی تعدادی از دانش‌آموزان در برخی مدارس کشور به طور مستمر برگزار و گزارش کمیته‌ها در جلسات ارائه می‌شود. در حال حاضر نگرانی‌ها در مورد این موضوع کاهش یافته است، بنابراین موضوع آموزش‌های حضوری به صورت جدی پیگیری خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 340899
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا