بیت کوین سقوط کرد

صحبت‌هایی از جدی‌تر شدن خطر از بین رفتن بانک سیلورگیت مطرح است. همین عامل باعث شد که بیت کوین حمایت ۲۰ هزار دلاری خود را از دست داده و با حدودا ۱۰ درصد افت به محدوده ۱۹ هزار دلار وارد شود.

به گزارش جهان صنعت نیوز، در چند روز گذشته خطر ورشکستگی بانک سیلورگیت باعث کاهش قیمت بیت کوین به ۲۱ هزار دلار شد. اما در شب گذشته صحبت‌هایی از جدی‌تر شدن خطر از بین رفتن این بانک که بزرگترین بانک تامین نقدینگی در بازار رمزارزها محسوب می‌شود، به گوش رسید. همین عامل باعث شد که بیت کوین حمایت ۲۰ هزار دلاری خود را از دست داده و به محدوده ۱۹ هزار دلار وارد شود. تقریبا بیت کوین در چند ساعت در حدود ۹.۵ درصد کاهش یافت.


مهمترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت بیت کوین

حوادث فاندامنتال زیادی در این روزها می‌تواند قیمت بیت کوین را دستخوش تغییر کند اما آن‌چه بیشتر در این ۲ روز بازار را تحت تاثیر قرار داد، مربوط به حوادث زیر می‌شود.

یکی از این موارد احتمال شدیدتر شدن سیاست انقباضی فدرال رزرو است. جروم پاول رییس فدرال رزرو در سخنرانی خود در خصوص سیاست‌های پولی نیمه سال فدرال رزرو اعلام کرد که سطح نهایی نرخ بهره آمریکا برای تحقق تورم زیر ۲ درصد، احتمالا بالاتر از حد انتظار است. این در حالی است که او در سخنرانی ماه گذشته خود بر روی کاهش تورم تاکید بسیاری کرده بود و همگان این خوشبینی را داشتند که فدرال رزرو به تدریج نرخ بهره را کاهش دهد.

همچنین به نظر می‌رسد قوانین سخت‌گیرانه‌تری بر رمزارزها اعمال خواهد شد. از طرف دیگر گفته می‌شود روند دریافت مالیات از رمزارزها وارد مرحله جدید و جدی‌تری شده است و ممکن است سخت‌گیری مالیاتی نیز افزایش یابد.

افزایش عرضه بیت کوین می‌تواند باعث افت قیمت حداقل در کوتاه مدت شود

از طرف دیگر احتمال انحالال سیلورگیت نیز شدت یافته است. بانک سیلورگیت دیروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با وکلا و مشاوران خود در حال گفتگو است و یکی از راه‌حل‌های محتمل توقف عملیات آن‌ها و حتی انحلال بانک است. سیلور گیت مهم‌ترین بانک کریپتویی محسوب می‌شود که باعث بزرگ شدن اکوسیستم رمزارزها شده است.

عامل دیگر به امکان افزایش عرضه و آزادسازی تعدادزیادی بیت کوین در بازار است. از فردا ۱۰ مارس (۱۹ اسفند) تا ۳۰ سپتامبر (۸ مهر ۱۴۰۲) تعداد ۱۴۲،۰۰۰ بیت کوین (۳.۳ میلیارد دلار) بابت بازپرداخت بدهی کاربران صرافی Mt. Gox به کیف پول‌های آن‌ها واریز خواهد شد. این موضوع می‌تواند فشار فروشی را در بازار از سمت آن‌ها رقم بزند. این صرافی در سال ۲۰۱۴ ورشکست شد و بعد از سال‌ها در صدد بازپرداخت بدهی‌های خود است که تا کنون بارها و بارها به تعویق افتاده است. لازم به ذکر است قیمت خرید این بیت کوین کمتر از ۱۰۰۰ دلار بوده و این موضوع می‌تواند انگیزه‌ای برای فروش آنها باشد.

همچنین علاوه بر آن دیروز اعلام شد که دولت ایالات متحده حدود ۱ میلیارد دلار بیت کوینی که از ماجرای دارک‌نت سیلک رود (Silk Road) ضبط کرده بود را جابه جا کرده است. هنوز هدف از این جابجایی مشخص نیست اما شایعات فروش آن را تقویت کرده است. افزایش عرضه بیت کوین می‌تواند باعث افت قیمت حداقل در کوتاه مدت شود

این موضوعات باعث شد تا قیمت بیت کوین به زیر ۲۰ هزار دلار کاهش یابد. در صورتی که بیت کوین در زیر ۲۰ هزار دلار تثبیت شود احتمال افت قیمت آن تا ۱۸۵۰۰ دلار وجود دارد. برخی از تحلیلگران معتقدند بیت کوین قبل اینکه رشد خود را شروع کند، احتمالا مجددا تا ۱۶ هزار دلار کاهش یابد.

منبع: فردای اقتصاد

ارز دیجیتال
شناسه : 340647
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا