نتانیاهو برای پایان برجام چمدان بست

در حالی که عدم تصویب قطعنامه علیه ایران امیدواری به احیای برجام را بیش تر کرده است،‌ نتانیاهو بر تلاش به بن بست کشاندن توافق هسته ای را تشدید کرده است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، این روزها همزمان با توافق ایران با شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل به سفر در کشورهای اروپایی ادامه می‌دهد. به زعم بسیاری از تحلیل گران تلاش نتانیاهو برای مختومه اعلام شدن پرونده برجام است.

عدم صدور قطعنامه علیه ایران در شورای، تلاش‌ها بارای به بن بست کشیدن برجام تشدید شده است. در همین رابطه تایمز او اسرائیل در گزارشی نوشت که مقامات اسرائیلی در حال تمرکز بر روی پایتخت‌های سرتاسر جهان هستند. هدف از این کار این است تا مواضع‌شان را به مواضع تند این رژیم در قبال برنامه هسته‌ای ایران نزدیک‌تر کنند.

دیدار اسرائیلی و آمریکایی

ران درمر، وزیر امور راهبردی و زاچی هانگبی، مشاور امنیت ملی اسرائیل در روز دوشنبه با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در واشنگتن دیدار کرد.

هدف از این دیدار گفتگو در خصوص برنامه هسته‌ای ایران و تهدیداتش علیه منطقه است.

تور اروپایی ضد برجام

بنیامین نتانیاهو نیز به تور خود در پایتخت‌های اروپایی ادامه می‌دهد. او روز پنج‌شنبه به رم پرواز کرد.

هفته آینده به برلین سفر خواهد کرد تا اروپا را وادار کند که مرگ مذاکرات بر سر احیای برجام را اعلام کنند.

تایمز او اسرائیل در ادامه نوشت که احتمالا تلاش آن‌ها برای تغییر مواضع کشورهای غربی در خصوص این مسئله نتیجه به همراه نداشته باشد.

این روزنامه در ادامه با اشاره به توافق اخیر ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نوشت که در جلسه شورای حکام هیچ قطعنامه‌ای علیه ایران صادر نخواهد شد.

این تحولات مایه ناامیدی این رژیم هستند. چرا که در ماه فوریه گزارش‌هایی در خصوص غنی‌ سازی ۸۴ درصدی ایران منتشر شده بود.

به نوشته روزنامه اسرائیلی، واکنش «نرم» جهان به این مسئله زنگ خطرها را برای این رژیم برای احیای برجام به صدا درآورده است.

منبع: اکوایران

سیاسی
شناسه : 340490
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا