شرکت در قرعه کشی خودرو با حقوق ماهانه ۱۶ میلیون تومانی

در حال حاضر افراد می توانند با برنده شدن در قرعه کشی خودرو سود چند ده میلیونی بدست بیاورند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، علیرضا عباسی درباره وضعیت بازار خودرو، گفت: یکی از موضوعاتی که در همه حوزه‌ها از جمله خودرو داریم، ضرورت توجه به تناسب عرضه و تقاضا است. هر زمانی که این تناسب از بین برود، بازار مذکور دچار تلاطم می‌شود.

نماینده مردم کرج ، اشتهارد و فردیس گفت در عرضه و تولید خودرو کوتاهی شده است. در وهله نخست باید نیاز واقعی بازار خودرو احصا شود. در مرحله بعدی نیز این نیاز را یا از طریق توسعه تولید داخل تامین کرد یا ظرفیت واردات را به کار گرفت.

بخشی از تقاضای خودرو سوداگرانه است

وی اضافه کرد: علاوه بر افزایش عرضه باید طرف تقاضا را نیز مدیریت کرد. آیا امروز تقاضای موجود در بازار خودرو واقعی است؟ در حال حاضر حدود ۵۰ درصد خانوارها فاقد خودرو هستند. در مقابل درصدی از خانواده‌ها ۵تا ۶خودرو دارند.

در واقع بخشی از تقاضای بازار خودرو به سمت سوداگری رفته حال آنکه خودرو کالایی مصرفی است.

این نماینده ادامه داد: باید با استفاده از سیاست‌های تنظیمی خودرو را به کالایی مصرفی تبدیل کرد. نباید شرایط به گونه‌ای باشد که سرمایه‌ها به جای تولید به سوی سوداگری هدایت شود.

سود شرکت در قرعه کشی

در حال حاضر تفاوت قیمت خودرو در کارخانه با بازار چندین میلیون است که با برنده شدن در قرعه‌کشی می‌توان این سود را به دست آورد.

این سود طی یک سال به صورت میانگین ماهانه حدود ۱۶میلیون می‌شود. این در حالی است که یک کارمند باید صبح تا شب کار کند تا درآمدی حدود ۸ میلیون داشته باشد.

بهره وری خودروسازان پایین است

عباسی تاکید کرد قرار نیست مردم هزینه بالای تمام شده خودرو را پرداخت کنند. 

به عنوان مثال تولید گندم در کشور ما ۳.۵ تن در هکتار با قیمتی مشخص است که کشاورز مطرح می‌کند. این قیمت صرفه اقتصادی ندارد. در حالیکه متوسط تولید گندم در دنیا در هکتار ۶تا ۷تن است. این موضوع نشان می‌دهد باید راندمان را افزایش داد.

در تولید خودرو باید قیمت تمام شده تولید را کاهش داد تا تولید برای تولیدکننده صرفه اقتصادی داشته باشد. اکنون تولیدکننده مطرح می‌کند که به ازای تولید هر خودرو زیان می‌کند. برای جبران این زیان باید بهره‌وری خودروسازان افزایش یابد و این زیان از جیب مصرف کننده بر داشته نشود.

این نماینده مردم تصریح کرد: متاسفانه موضوع خودرو به صورت جامع دیده نمی‌شود و فقط یک بُعد آن در نظر گرفته می شود.

خودرو
شناسه : 340149
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

  1. این سوداگران مرگ هم دارن با جان مردم بازی میکنن هم حاصل دسترنج مردم را به یغمای میبرند و هیچ مسئول هم نیست جوابگو باشد قرعه کشی خودرو فقط رانت خواری دولتی هست و تمامی خودرو سازان دارن منافع خودشان را تامین میکنند
    هر روز فقیر در این مملکت فقیر تر میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا