بر اساس آخرین گزارش فائو؛

تولید غلات در ایران ۲۶ درصد افزایش یافت

فائو از رشد ۲۶ درصدی تولید غلات ایران در سال ۲۰۲۲ خبر داد و اعلام کرد ایران با ۱۲.۴ میلیون تن ذخیره غله در رتبه هشتم جهان از این نظر قرار گرفته است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، افزایش ۲۶ درصدی معادل ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تن نسبت به سال قبل از آن مواجه شده است. تولید غلات ایران در سال قبل از آن ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تن اعلام شده بود.


بر این اساس تولید گندم ایران که در سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تن اعلام شده بود در سال ۲۰۲۲ با افزایش ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تنی مواجه شد و به ۱۳ میلیون تن رسید.

تولید شلتوک برنج در ایران نیز ۵۰۰ هزار تن افزایش یافت و از ۳ میلیون تن به ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن در سال ۲۰۲۲ رسید.

افزایش ۶ درصدی ذخیره غلات در ایران

تولید سایر غلات ایران نیز در سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن بوده که این رقم در سال ۲۰۲۲ به ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تن افزایش یافته است.

این گزارش همچنین از افزایش ۶ درصدی ذخیره غلات ایران خبر داده و اعلام کرده است ذخایر غلات ایران در پایان سال ۲۰۲۲ به ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن رسیده است.

رتبه هشتم ایران در ذخیره سازی غلات

ایران با این حجم ذخایر غلات در رتبه هشتم جهان قرار گرفته است. چین با ذخایر غلات ۳۹۷ میلیون تنی در رتبه اول قرار داشته است. هند با ۶۶ میلیون تن و آمریکا با ۵۷ میلیون تن به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را از این نظر به خود اختصاص داده‌اند.

ایران در حالی رتبه هشتم جهان در ذخیره سازی غلات را دارد که هجدهمین کشور پرجمعیت جهان محسوب می‌شود.

منبع:‌ تسنیم

کشاورزی
شناسه : 340130
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا