ریزش قیمت دلار در صرافی‌ها

در پی ریزش قیمت‌ها در بازار ارز، از صبح امروز دلار در صرافی‌ها به کانال ۴۸ هزار تومان بازگشته است.


به گزارش جهان صنعت نیوز، با آغاز موج ریزشی در بازار ارز شاهد بازگشت قیمت‌ انواع ارز بخصوص دلار به کانال‌های پایین‌تر هستیم. قیمت دلار که مدتی در کانال ۵۰ هزار تومان در نوسان بود و حتی رکورد ۶۰ هزار تومانی را هم زده بود امروز بار دیگر به کانال ۴۰ هزار تومان بازگشته است.

قیمت دلار در صرافی‌ها از صبح امروز به کانال ۴۸ هزار تومان بازگشته است؛ صرافی‌ها هم اکنون دلار را از مردم با قیمت ۴۸ هزار تومان خریداری کرده و با قیمت ۴۸ هزار و ۴۰۰-۵۰۰ تومان به متقاضیان خرید ارز با کارت ملی، می فروشند.

از مهمترین دلایل ریزش قیمت‌ها در بازار ارز علاوه بر خبرهای سیاسی، اصلاح برخی از سیاست‌های مهم ارزی در بانک مرکزی بوده است.  طی روز های اخیر خرید منابع حاصل از صادرات شرکت‌های پتروشیمی عضو انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی و همچنین شرکت‌های زیرمجموعه سازمان توسعه و‌ نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در چارچوب تالار حواله ارز (تالار دوم سامانه نیما) توسط صرافی‌های تضامنی (غیربانکی) مجاز اعلام شد. بازار به این خبر واکنش مثبت نشان داد.

فعالان بازار ارز معتقدند اگر همین روال در بازار ارز ادامه داشته باشد و محدودیت جدیدی نداشته باشیم، احتمال ریزش بیشتر قیمت‌ها در بازار وجود دارد.

دیروز البته دبیرکل کانون صرافان پیش بینی کرده بود که قیمت دلار به ۴۵ هزار تومان کاهش پیدا خواهد کرد.

او با اشاره به بخشنامه مذکور، تأکید دارد:  این اتفاق کنار افزایش اختیارات بانک مرکزی در مهار ارز می‌تواند نرخ دلار را بیشتر از این‌کاهش دهد و حتی شاهد ورود دلار به کانال ۴۵هزارتومانی هم باشیم، اما نکته مهم اینجاست که نباید صرافی‌ها گلچین شوند و به تعداد محدودی صرافی مجوز معاملات بر بستر مرکز مبادله ایران در تالار‌های اول و دوم داده شود.

سلطانی‌زاده تأکید کرد: این‌که کل شبکه صرافی‌ها وارد چرخه معاملات شوند به‌طور قطع تأثیر بسزایی در تعادل و آرامش بازار ارز و کاهش قیمت‌ها خواهد داشت./تسنیم

طلا و ارز
شناسه : 339780
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا