محمدرضا عارف: مشورت نکردن منجر به تغییر شهردار در کمتر از یکسال شد

جهان صنعت نیوز| محمدرضا عارف در نشست مشترک اعضای هیات رئیسه فراکسیون امید، شورای عالی اصلاح طلبان، شورای شهر و مجمع نمایندگان تهران با تسلیت ایام دهه آخر ماه صفر و گرامی داشت روز ۱۳ آبان از زحمات اعضای شورای شهر در طول یکسال گذشته قدردانی کرد.


وی با مرور روند طی شده از خرداد ۹۲ تاکنون، تهدید‌ها و فرصت‌هایی که جریان اصلاح طلب با آن رو به رو بود و دستاورد‌هایی که طی سالیان اخیر این جریان کسب کرد،  اظهار کرد: جریان رقیب پیروزی‌های سلسله وار جریان اصلاح طلب در انتخابات‌های متوالی برایش بسیار سخت بود، به خصوص در انتخابات شورا‌ها و تغییر مدیریت شهری هضم این شکست علی رغم لیست‌های متعدد جعلی که در جریان انتخابات منتشر شد برای آن‌ها دشوار بود.

عارف با بیان اینکه رمز موفقیت جریان اصلاح طلب در دهه ۹۰ انسجام و همبستگی بود، افزود: اعتمادی که مردم به جریان اصلاح طلب کردند و چک سفید امضایی که به این جریان اصیل سیاسی دادند می‌بایست با عملکرد خوب ما در دولت، مجلس و شورای شهر پاسخ این اعتماد را دریافت کنند. مردم باید نتیجه اعتماد خود به اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس و شورای شهر بویژه در تغییر مدیریت شهری را ببینند.

رئیس فراکسیون امید با اشاره به قانون منع بکارگیری بازنشستگان و پاسخ کمیسیون شورا‌ها و اجتماعی مجلس به استفساریه جمعی از نمایندگان مجلس، گفت:باید از زحمات آقای افشانی در مدت کوتاهی که تصدی شهرداری تهران را بر عهده داشتند تشکر کنم. در این مدت با همراهی اعضای شورای شهر برنامه‌های خوبی را برای شهر تهران آغاز کرده بودند که امیدوارم با تدبیری که شورای شهر تهران اتخاذ می‌کنند این برنامه‌ها به سرانجام برسد.

وی با اظهار تاسف از عدم ثبات در مدیریت شهری، تصریح کرد: اعضای شورای شهر تهران و اکثر کلان شهر‌ها بواسطه حضور در لیست امید شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان توانستند رای بیاورند و اشتباه است که تصور کنند عقبه حزبی شان باعث رأی اوری آن‌ها شده است هر چند تعدادی از این عزیزان هم عضو هیچ حزبی نبوده اند به همین دلیل انتظار بود در مباحث کلان مدیریت شهری همچون انتخاب شهردار با شورای عالی اصلاح طلبان مشورت‌های لازم می‌شد که اگر این مشورت‌ها انجام می‌شد مطمئنا مجبور به تغییر شهردار در کمتر از یکسال نمی‌شدیم.

عارف تاکید کرد: برای عملیاتی کردن برنامه حداقل یک دوره ۴ ساله مدیریتی لازم است به همین دلیل عدم ثبات مدیریتی لطمه شدیدی به مدیریت شهری می‌زند. ثبات در مدیریت لازمه تحقق برنامه اداره شهر است.

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران با اشاره به در پیش بودن انتخاب شهردار تهران، به اعضای شورای شهر توصیه کرد در انتخاب شهردار جدید به مقبولیت عمومی، چهره ملی، تخصص، کارآمدی، پاکدستی، اشراف کامل به حوزه مدیریت شهری و پایبندی به گفتمان اصلاح طلبی توجه جدی داشته باشند.

وی در همین راستا افزود: بار‌ها تاکید کرده ام که ویژگی بارز گفتمان اصلاح طلبی قانونمداری و پاکدستی آنهاست. دوستان ما در مجلس و شورای شهر باید به شدت مراقبت کنند که این دو ویژگی گفتمان اصلاح طلبی آسیب نبیند.

 

پیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 3392
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا