فرمانده کل سپاه: ما را از تهدید نظامی نترسانید

جهان صنعت نیوز| سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح یکشنبه در مراسم گرامیداشت سالروز استکبارستیزی که در مقابل لانه جاسوسی برگزار شد، اظهارکرد: در تاریخ چهل ساله انقلاب اسلامی شاهد روزها، نصرت‌ها و پیروزی‌ها و وقایع شگفت‌انگیزی مانند واقعه ۱۳ آبان هستیم که با اندکی ژرف‌نگری دست پرقدرت الهی را در غلبه بر مشکلات در این سال‌ها شاهد باشیم.


وی با بیان اینکه این تاریخ پرافتخار با روزهای سرنوشت‌سازی همراه بوده است، به وقایع ۱۳ آبان، ۲۲ بهمن، ۱۲ فروردین و ۳ خرداد اشاره و خاطرنشان کرد: در ۱۳ آبان سه حادثه تاریخی و مهم رخ داده است که نشان دهنده قداست و اهمیت این روز و به قول مقام معظم رهبری بیانگر چالش عمیق و مستمر ملت ایران با آمریکای جهان‌خوار است.

فرمانده کل سپاه افزود: اولین حادثه مربوط به ۱۳ آبان سال ۴۳ است که شاه با دستور مستشاران و دیپلمات‌های مستقر در لانه جاسوسی برای مخفی نگه داشتن و خاموش کردن ندای حق‌طلبی امام خمینی (ره)، دستور تبعید ایشان را به ترکیه صادر کرد و درست ۱۵ سال بعد در سال ۵۸ جهان شاهد خفت و خاری آمریکایی‌ها و جبران آن حرکت سرکوب‌گرانه و آمریکایی که می‌خواستند ندای حق‌طلبی امام (ره) را خاموش کنند، بودند.

سرلشکر جعفری خاطرنشان کرد: حادثه دیگری که در ۱۳ ابان رخ داد شهادت دانش آموزان انقلابی به دستور رژیم بود که در آن حادثه تعداد زیادی از دانش آموزان در خاک و خون غلتیدند و خونشان در همان سال پیروزی انقلاب اسلامی را تضمین کرد.

وی با اشاره به فضای حاکم بر جامعه در سال‌های نخست انقلاب اسلامی بویژه در سال ۵۸، ‌اظهارکرد: در آن روزها شاهد استقرار دولت موقت لیبرال بودیم که آمریکایی‌ها با آن‌ها ارتباطاتی گرفته و مشغول توطئه بودند. جوانان انقلابی و دانشجویان مسلمان پیرو خط انقلاب که تحمل دیدن چنین حرکات منحرف کننده انقلاب را نداشتند، به صورت محدود و فقط در چند دانشگاه در تهران تصمیم گرفتند که با رعایت طبقه‌بندی بسیار بالا اقدام به حرکتی در این زمینه کنند.

فرمانده کل سپاه، ادامه داد: بر این اساس قرار شد تظاهرات ضد آمریکایی از دانشگاه به سمت لانه جاسوسی انجام شود و فقط تعدادی از دانشجویان و مسئولان دانشگاهی می‌دانستند که قرار است به لانه جاسوسی حمله شود؛ وقتی جمعیت مقابل لانه جاسوسی رسید با فضاسازی و جوی که در جمعیت ایجاد شد، به صورت طبیعی جلوه داده شد که تسخیر لانه جاسوسی از دل جمعیت برآمده و همان لحظه این تصمیم گرفته شده است. در نتیجه دانشجویان با دلی راسخ و توکل بر خدا به لانه جاسوسی حمله کردند و ظرف زمانی محدود دیپلمات‌ها و جاسوسان را به اسارت خود درآوردند که این حرکت در همان لحظات نخست با تایید بسیار قاطع امام خمینی (ره) مواجه شد.

سرلشکر جعفری خاطرنشان کرد: مردم به دنبال تایید امام (ره)، با حضور در مقابل لانه جاسوسی از این حرکت دانشجویان پشتیبانی کردند و این اقدام تبدیل به انقلاب دوم مردم ایران شد که در این باره امام خمینی (ره) حتی فرمودند که این پیروزی از پیروزی اول بزرگ‌تر بود؛ چرا که اگر آمریکایی‌ها در لانه جاسوسی باقی می‌ماندند، بدون تردید انقلاب ما چهل ساله نمی‌شد و در همان دهه اول کار انقلاب تمام بود.

وی با اشاره به اقدامات و تلاش‌های سفارت آمریکا برای به حاشیه بردن انقلاب اسلامی گفت:با امکانی که آمریکایی‌ها در داخل کشور داشتند و به صورت مستقیم اقداماتی را هدایت می‌کردند و همچنین با ارتباطی که با برخی مسئولان گرفته بودند، شرایط به گونه‌ای رقم خورده بود که برخی از مسئولان وقت نیز از روی سادگی و انحرافاتی که در تفکراتشان وجود داشت، فکر می‌کردند که با رابطه با آمریکا به جایی می‌رسند.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: در مجموع حرکات بسیار خطرناک آمریکایی‌ها، با اشغال لانه جاسوسی و دستگیری دیپلمات‌ها و جاسوسان خاتمه یافت و از آن روز ما دیگر در جمهوری اسلامی دیپلمات یا جاسوس آمریکایی یا لانه‌ای که بتواند علیه انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی کند، نداشتیم به همین دلیل شاهد پیشرفت در ابعاد مختلف بوده‌ایم، البته آمریکایی‌ها از آن زمان در خارج کشور برنامه‌ریزی‌هایی علیه انقلاب اسلامی طراحی و اجرا کرده و می‌کنند، اما این اقدام تفاوت زیادی با اینکه در کشور ما سفارتی داشته باشند و از این جا فعالیت کنند،‌ دارد.

سرلشکر جعفری در بخش‌های دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اهمیت روز ۱۳ آبان خاطرنشان کرد: ۱۳ آبان روز فرو ریختن هیمنه سلطه آمریکایی و استکبار جهانی در ایران و سراسر دنیا است؛ در این روز تمام مبارزه ملت ایران با اسکتبار جهانی و در راس آن آمریکای جهان‌خوار و غارتگر است. ۱۳  آبان روزی است که هیمنه پوشالی آمریکایی‌ها در ایران شکسته و کشور از لوس وجود آن‌ها پاکسازی شد.

سرلشکر جعفری با بیان این‌که باید به شکست‌های آمریکا توجه کرد، گفت: دانستن نکاتی برای حوادث امروز مهم است. اگر سال ۵۸ لانه جاسوسی برچیده نمی‌شد انقلاب ما به ۴۰ سالگی نمی‌رسید و آمریکا انقلاب اسلامی را با شکست روبه‌رو می‌کرد. این موضوع برای کسانی که به دنبال مذاکره هستند قابل توجه است.

وی ادامه داد: به قول مقام معظم رهبری که دیروز گفتند؛ ما شاهد افول آمریکا هستیم. این موضوع را صاحبنظران جهان هم اشاره کردند. اگر سال ۵۷ این اتفاق نمی‌افتاد آمریکاستیزی و سلطه‌ستیزی مورد توجه دنیا قرار نمی‌گرفت.

فرمانده سپاه پاسداران اظهار کرد: برخی مسئولین به ظاهر انقلابی ما از تسخیر لانه جاسوسی به وحشت افتاده بودند و توصیه می‌کردند گروگان‌های آمریکایی آزاد شوند. برخی دیگر نظرشان را اعلام نمی‌کردند، اما چنین موضوعی را در دل‌هایشان داشتند و بعدها هم در مواضع‌شان این موضوع بروز و ظهور پیدا کرد.

جعفری خاطر نشان کرد: تنها عده‌ای از مسئولین در راس آنها مقام معظم رهبری با این موضوع موافق بودند و با حضور خود در روزهای نخست در لانه جاسوسی حمایت خود را اعلام کردند. از آنجا بود که رابطه عاشقانه جوانان با مقام معظم رهبری شکل گرفت و این ارتباط بعدها با حضور در جبهه‌ها بیشتر شد.

وی تصریح کرد: این حرکت جوانان انقلابی در روز ۱۳ آبان یک حرکت خودجوش بود که یکی از مواردی است که مقام معظم رهبری برآن تاکید داشتند. دانشجویان ما که مقام معظم رهبری و نظام به آنها دل بسته‌اند باید شبیه چنین حرکت‌هایی را در سطوح مختلفی همچون حل مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اصلاح جامعه انجام دهند.

فرمانده سپاه پاسداران با اشاره به تکرار شکست‌های آمریکا یادآور شد: به یاری خداوند متعال و ایستادگی مردم انقلاب اسلامی، آخرین حربه دشمن یعنی جنگ اقتصادی که با تبلیغات گسترده آنها همراه شده است به ناکامی می‌انجامد.

جعفری افزود: باور این نکته به خصوص با فضای منفی که در داخل و در خارج ایجاد شده قدری سخت است. همه ما کم و بیش تحت تاثیر جنگ رسانه‌ای دشمن هستیم. در چنین فضایی باور اسقاط شدن ابزارهای تحریمی آمریکا برای همه سخت است، اما اگر به اظهارات مسئولین خود آمریکایی‌ها هم با دقت و تامل گوش فرا دهیم متوجه این امر می‌شویم.

وی سپس ادامه داد: نشریه آمریکایی فارن پالیسی می‌گوید با آخرین بررسی پنتاگون از قدرت نظامی ایران، سران نظامی آمریکا علاقه‌ای به درگیری با جمهوری اسلامی ایران ندارند. محترمانه یعنی ترس از نیروی حزب‌الله و نیروی نظامی ایران.

فرمانده سپاه پاسداران همچنین به اظهارات یک نشریه آمریکایی دیگر اشاره کرد که در آن ترس آمریکایی‌ها از نیروی دریایی ایران را تاکید می‌کرد.

جعفری گفت: یک مشاور سابق ترامپ می‌گوید ایران در عراق سه بر صفر آمریکا را شکست داد. چرا سه بر صفر؛ چون هر سه موقعیت اصلی عراق در اردوگاه طرفدار ایران بوده است. وزیر پیشین آمریکا نیز می‌گوید تهدید آمریکا علیه ایران حماقت محض بوده است. او می‌گوید با تهدید ایرانی‌ها کاری از پیش می‌برید. یک نشریه آمریکایی دیگری نیز می‌نویسد هرگونه تلاش برای ساقط کردن ایران دیوانگی است. دیوانگی است که بخواهیم در ایران آشفتگی و اخلال ایجاد کنیم این واقعیت را آنها پس از سال ۹۶ اعلام کردند.

وی خاطر نشان کرد: پنتاگون اخیرا ابلاغیه‌ای به واحدهای نظامی منطقه صادر کرده که از ترویج و نشر هرگونه اخبار در مورد توانمندی‌های ایران در بین سربازان آمریکایی باید جلوگیری شود تا تاثیری بر روحیه آنها نگذارد.

فرمانده سپاه پاسداران با اشاره به شکست پی در پی آمریکا در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: نیروهای نظامی آمریکا در طبس شکست خوردند البته چند ماه پس از این‌که آمریکایی‌ها حمله کنند اطلاعات این حمله به دست دانشجویان خط امام رسیده بود و نسبت به پراکنده‌کردن گروگان‌ها اقدام شده بود.

جعفری شکست دوم آمریکا را در جنگ هشت ساله میان ایران و عراق دانست و اظهار کرد: همه قدرت‌های بزرگ حامی صدام بودند که در این جنگ شکست خوردند. بعدها خود آمریکایی‌ها مجبور شدند به عراق حمله کنند تا صدام را از سر راه خود بردارند. شکست در اجرای برنامه‌هایی همچون خاورمیانه جدید هم از جمله شکست آمریکایی‌ها است. توسعه اسرائیل غاصب از نیل تا فرات را برنامه‌ریزی کرده بودند، اما امروز نتیجه تلاش‌های آنان این است که اسرائیل غاصب از انبوه موشک‌های حزب‌الله و مقاومت مردم فلسطین شب‌ها خواب به چشم‌شان نیاید.

وی در ادامه به شکست آمریکا در زمینه‌ی ایجاد داعش و جنگ با سوریه نیز اشاره کرد و گفت: داعشی‌ها تا نزدیکی شهر کربلا نفوذ کرده بودند اگر مقاومت مردمی در جبهه مقاومت نبود بدون تردید امروز معلوم نبود چه بر سر شیعیان و اهل تسنن عراق می‌آمد. البته آنها این شکست‌ها را پنهان می‌کنند.

فرمانده سپاه پاسداران گفت: شکست سیاسی و نظامی در یمن هم هست. همه می‌دانند آمریکا خودش محور اصلی جنگ در یمن است و حالا به دنبال نجات خودش و عربستان خائن در یمن است.

جعفری حوادث تیرماه سال ۷۸ را از جمله توطئه‌های آمریکایی‌ها علیه نظام جمهوری اسلامی ایران خواند و گفت: علاوه بر آنکه آنها به وضوح به حضور خود در حوادث تیرماه سال ۷۸ اشاره کردند در فتنه سال ۸۸ نیز نیرو آموزش دادند و باز شکست خوردند. در دی‌ماه سال گذشته به دخالت‌شان اقرار کردند. در تابستان امسال هم برنامه‌هایی داشتند که شکل نگرفت.

وی گفت: این شکست‌ها و اقرارها به نقاط ضعف آمریکا تبدیل شده است. تاریخ ۴۰ ساله آمریکا، تاریخ شکست‌ها در مقابل ایران است. متحدین آمریکا و خود آنها که انواع نبردها را چه فرهنگی و چه سیاسی و چه انواع دیگر را آزموده‌اند امروز به جنگ گسترده تبلیغاتی و جنگ اقتصادی دلبسته‌اند.

جعفری اظهار کرد: بررسی حملات متعدد آمریکا و قدرت مردمی بر نظام بیانگر آن است که برنامه‌ریزی‌های آمریکا برای مقابله با ایران از طریق تحریم به یاری خدا و ادامه‌ی مقاومت آگاهانه مردم و مسئولین شکست خواهد خورد.

فرمانده سپاه پاسداران گفت: ما ازاین اظهارات و اقرارها که مقام معظم رهبری روز گذشته تحت عنوان افول تدریجی قدرت آمریکا از آن یاد کردند به یک واقعیت پی می‌بریم؛ تجربه شکست‌های آمریکا براساس اظهارات و شکست‌هایی که خود شما شاهدش بودید طی ۴۰ سال انقلاب گویای این حقیقت است که راهبرد مقاومت و ایستادگی تنها راه مقابله با دشمنان است.

جعفری در پایان گفت: غلبه بر جنگ اقتصادی هم نزدیک خواهد بود، اما جمله پایانی ما به رییس جمهور عجیب و غریب آمریکا این است که هرگز مردم ایران را تهدید نکن؛ چرا که هنوز ناله‌های نظامیان شما در طبس و ملوان‌های شما در خلیج فارس شنیده می‌شود و شما می‌دانید که روزانه چه مقدار از کهنه سربازان شما در آمریکا از افسردگی دست به خودکشی می‌زنند. ما را تهدید نظامی نکنید و از تهدید نظامی نترسانید.

اخبار برگزیدهسیاسی
شناسه : 3368
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا