کارشناسان رمزارز مطرح کردند؛

افزایش ۴۰ درصدی قیمت بیت کوین

بیت کوین از ابتدای امسال تاکنون تقریباً ۴۰ درصد گران شده‌است.

به گزارش جهان صنعت نیوز؛ قیمت بیت کوین به بالاترین حد خود رسیده است که از اواخر ماه اوت تاکنون مشاهده نشده است، و ضررهای خود را پس از فروپاشی صرافی ارز دیجیتال FTX جبران کرده‌است.


اکنون، گروهی از کارشناسان رمزارز پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت بیت‌کوین تا سال ۲۰۳۰ به ۲۰۰ هزار دلار در هر بیت‌کوین افزایش می‌یابد که به بیت‌کوین ارزش بازار ترکیبی کمی بیش از ۳ تریلیون دلار می‌دهد.

دزموند مارشال، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر Rouge International، گفت: اگر غافلگیری های ناگهانی دیگری مانند FTX وجود نداشته باشد، بازار بیت کوین و رمزارز در حال پاکسازی است.

مارشال به کاهش عرضه بعدی بیت کوین، معروف به نصف شدن در موعد مقرر و در کمتر از یک سال آینده، اشاره کرد که به طور بالقوه باعث “حمایت قوی تر از قیمت بیت کوین در نیمه دوم سال ۲۰۲۳” می شود.

به گفته این فعال اقتصادی، پیش‌بینی می‌شود که قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۲۵ به ۷۷ هزار دلار برسد و در سال ۲۰۳۰ به ۱۸۸ هزار دلار برسد.

Shubham Munde، تحلیلگر ارشد تحقیقاتی برای Market Research Future، نیز گفت: بازار به دلیل افزایش پذیرش و مقررات مثبت در سال ۲۰۲۴ شاهد رشد قابل توجهی خواهد بود.

قیمت بیت کوین در چند سال گذشته به شدت نوسان کرده است و قبل از اینکه تا سال ۲۰۲۲ به طور پیوسته کاهش یابد، به بالاترین حدی که قبلاً هرگز دیده نشده بود، در سال ۲۰۲۱ افزایش یافت.

با این حال، همه اعضای Finder نسبت به قیمت بیت کوین خوش‌بین نیستند. جان هاوکینز، مدرس ارشد دانشگاه کانبرا، هشدار داده است که قیمت بیت کوین در سال جاری به تنها ۱۰۰۰۰ دلار سقوط خواهد کرد و سپس به ۵۰۰۰ دلار در سال ۲۰۲۵ و ۵۰۰ دلار در سال ۲۰۳۰ کاهش خواهد یافت.

هاوکینز گفت: در کوتاه‌مدت، تعداد بیشتری از شرکت‌های رمزنگاری که کارکنان خود را اخراج می‌کنند و برداشت‌ها را محدود می‌کنند، به وجود خواهند آمد و این امر فشار نزولی بر قیمت بیت‌کوین وارد می‌کند./ خبر آنلاین

طلا و ارز
شناسه : 327093
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا