تو دروغگو هستی؛

دعوای آمریکایی قدیم و اسرائیلی جدید

مایک پمپئو اظهارات بنیامین نتانیاهو درباره اتحاد دفاعی بین تل‌آویو و واشنگتن را دروغ خواند.

به گزارش جهان صنعت نیوز؛ «مایک پمپئو»، وزیر امور خارجه سابق آمریکا در اظهاراتی تصریح کرد که ادعاهای «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره اتحاد دفاعی تل‌آویو-واشنگتن دروغ است.


طبق گزارش پایگاه خبری «عربی۲۱»، علی‌رغم تعصب جمهوری‌خواهان آمریکایی به راست‌گرایان صهیونیست، اما این حمایت مانع از آن نشد که وزیر امور خارجه سابق آمریکا، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را متهم به افشای تعهدات آمریکا به اتحاد دفاعی قبل از انتخابات سرزمین‌های اشغالی در سال ۲۰۲۰ کند.

پمپئو تأکید کرد: «نتانیاهو می‌دانست که این دروغ است، اما این داستان خوبی برای او بود». این تصریحات در حالی از سوی پمپئو مطرح شد که ممکن است او برای ریاست جمهوری ایالات متحده در سال ۲۰۲۴ نامزد شود.

وزیر سابق امور خارجه آمریکا در بخش دیگری از صحبت‌های خود «نیکی هیلی»، سفیر سابق واشنگتن در سازمان ملل متحد را متهم کرد که «حرف‌های خوبی درباره اسرائیل گفته است، اما بیش از این انجام نداده است».

«دانیل ادلسون»، خبرنگار روزنامه «یدیعوت آحارونوت» در نیویورک، با اشاره به این که «اتهام نتانیاهو به افشای اطلاعات دروغ درباره تعهد آمریکا به اتحاد دفاعی بین تل‌آویو و واشنگتن در زندگی‌نامه او آمده است»، تاکید کرد: «نتانیاهو می‌دانست که این یک دروغ است».

این خبرنگار صهیونیست درباره دلایل نشر اکاذیب توسط نتانیاهو گفت: «او ترجیح داد برای تبلیغاتش در انتخابات چنین دروغی بگوید؛ زیرا این یک داستان خوب برای او بود». ادلسون در ادامه فاش می‌کند که این موضوع در بیانیه رسمی منتشرشده توسط نتانیاهو پس از دیدار ۹۰ دقیقه‌ای با نمایندگی از کشور پرتغال در دسامبر ۲۰۱۹ نیز آمده است.

وی در این باره افزود: کتاب پمپئو با عنوان «جنگ برای آمریکائی که دوست دارم» حاوی مطالبی درباره افشای اطلاعات نادرست از سوی نتانیاهوست و در زمانی منتشر شده که او برای کمپین انتخاباتی خود در سال ۲۰۲۰ آماده می‌شد و تلاش می‌کرد تا حمایت‌هایی از طرح خود برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری کسب کند.

کابینه راست‌گرای رژیم صهیونیستی هر هفته شاهد تظاهرات صدهاهزارنفری شهرک‌نشینان است و حتی نسبت به حفظ روابطش با کاخ سفید نیز نگران است. موسسه مطالعات امنیت رژیم صهیونیستی نیز در آخرین و جدیدترین گزارش خود درباره تیرگی روابط بین کابینه نتانیاهو و دولت آمریکا هشدار داده بود.

منبع: دنیای اقتصاد

سیاسی
شناسه : 327062
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا