کاهش ۲۴ درصدی ذخایر سدهای تهران نسبت به سال گذشته

مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: در حال حاضر میزان ذخایر سدهای پنجگانه تامین کننده آب استان تهران ۲۵۱ میلیون مترمکعب است که این رقم در روز مشابه سال گذشته بیش از ۳۳۰ میلیون مترمکعب بوده و بر این اساس، حجم آب سدهای استان تهران ۲۴درصد نسبت به روز مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

به گزارش جهان صنعت نیوز؛ “علیرضا ارسطویی” با اعلام این مطلب، اظهار داشت: از مجموع ظرفیت ۱۸۸۸میلیون متر مکعبی پنج سد تامین کننده آب شرب استان تهران، ۲۵۱میلیون متر مکعب آب پشت سدها ذخیره شده و بیانگر این است که تنها حدود ۱۳.۳درصد از ظرفیت کلی سدهای پنجگانه تامین کننده آب استان تهران پر است.


ارسطویی حجم آب موجود در مخزن سد امیرکبیر را حدود ۲۹میلیون مترمکعب اعلام و تصریح کرد: این میزان در روز مشابه سال گذشته ۴۴میلیون مترمکعب بوده است، همچنین حجم ذخیره آب سد طالقان از ۱۷۹میلیون مترمکعب سال گذشته به ۱۴۹میلیون مترمکعب کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: حجم ذخیره آب سد لار سال گذشته ۱۶میلیون مترمکعب بوده که در مقایسه با موجودی ۱۳میلیون مترمکعبی فعلی، ۳ میلیون مترمکعب کاهش را نشان می‌دهد و حجم آب سد ماملو نیز از ۷۲میلیون مترمکعب سال گذشته، به ۴۵میلیون مترمکعب رسیده است؛ این درحالیست که حجم ذخیره آب سد لتیان در مقایسه با روز مشابه سال گذشته با ۴میلیون متر مکعب کاهش به ۱۵میلیون مترمکعب رسیده است.

وی در خصوص میزان بارش‌ها نیز گفت: میزان بارش‌ها از ابتدای سال آبی تاکنون ۵۰.۷میلی‌متر ثبت شده که این میزان در سال گذشته ۸۵.۳میلی‌متر بوده است؛ بر این اساس میزان بارش‌ها نسبت به سال آبی قبل آن ۴۱درصد و نسبت به بلندمدت ۵۰.۶درصد کاهش یافته است.

مدیر دفتر بهره‌ برداری از تاسیسات‌ آبی و برق آبی شرکت در پایان خاطرنشان کرد: از همه شهروندان درخواست می‌شود که صرفه‌جویی و مصرف بهینه آب را همواره مدنظر داشته باشند تا مشکلی به جهت تأمین مطمئن و پایدار آب نداشته باشیم.

منبع: وزارت نیرو

محیط زیست
شناسه : 325016
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا