مدیر فروش و بازاریابی شرکت ملی صنایع مس ایران عنوان کرد:

احداث کارخانه‌های اسید سولفوریک با هدف صیانت از محیط زیست

جهان صنعت نیوز| مدیر فروش و بازاریابی شرکت مس با بیان این مطلب در پنل بازار اسیدسولفوریک، اسید فسفریک و کودهای شیمیایی که در حاشیه نمایشگاه فلزات غیر آهنی برگزار شد گفت: بیشترین بازار مصرف اسیدسولفوریک در ایران در کودهای شیمیایی و در بخش متالورژی است. ۴۸درصد اسیدسولفوریک تولیدی کشور در تولید فلز روی، ۷درصد در تولید فلز  مس، ۳۵درصد در تولید کود و مابقی در سایر صنایع به‌کاربرده می‌شود.


وی با بیان این‌که براساس مطالعات میدانی سالانه ۷۰۰ تا ۷۵۰ هزارتن اسیدسولفوریک در کشور به مصرف می‌رسد گفت: شرکت ملی صنایع مس ایران با بهره‌برداری از طرح‌های اسید سرچشمه و خاتون‌آباد یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان اسیدسولفوریک کشور خواهد شد.

سعید با بیان این‌که در این همایش دو روزه به‌طور دائم  به عدم پایداری استراتژی‌های کشور در حوزه فلزات غیر آهنی تأکید شد اظهار داشت: در بحث اسید هم همین موضوع صدق می‌کند و دلیلی است که ما نمی‌توانیم به برنامه‌ریزی‌ها و اطلاعاتی که ارایه می‌شود اطمینان کنیم تا بر اساس آن پیش‌بینی کنیم.

وی تصریح کرد: به نظر من چیزی که برای مصرف‌کننده در این بازار اسیدسولفوریک مورد اهمیت است اطمینان از استمرار تأمین است. وقتی این اطمینان وجود داشته باشد سرمایه‌گذار هم با رغبت بیشتری وارد بازار سرمایه‌گذاری آن می‌شود.

مدیر امور فروش و بازاریابی شرکت مس با تأکید بر این‌که شرکت ملی صنایع مس ایران از سال ۸۶ کارخانه اسیدسولفوریک را راه‌اندازی کرده است که به طبع در این توسعه‌ها الزامات زیست‌محیطی را دنبال می‌کند گفت: ۲/۱ میلیون تن ظرفیت اسیدسولفوریک کشور است که تنها درصد کمی از آن توسط شرکت مس تولید می‌شود. از این رو، شرکت مس با هدف صیانت از محیط زیست و همچنین استمرار تولید، افزایش تولید اسید را در دستور کار شرکت قرار داده است. مجموع ظرفیت کارخانه جدید اسیدسولفوریک مس سرچشمه و کارخانه قدیم ۸۰۰ هزار تن است.

وی در پایان این پنل گفت: با بهره‌برداری از واحدهای اسیدسولفوریک شرکت ملی مس مازاد نیاز در بازار داخل ایجاد می‌شود. در همین راستا شرکت ملی مس تمهیداتی همچون مشارکت با واحدهای فعلی مصرف‌کننده اسیدسولفوریک، کسب بازار صادراتی، ایجاد ظرفیت‌های جدید مصرف اسیدسولفوریک، تولید اسید فسفریک و… را در نظر دارد و در حال پیگیری آن است.

صنعت و معدن
شناسه : 3134
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا