چه کسانی خانه‌های لوکس دبی را خریدند؟

جهان صنعت نیوز- سی ان بی سی در گزارشی نوشت: براساس اعلام شرکت  مشاوره املاک نایت فرانک، دبی امسال به رتبه نخست در بین ۲۵ کشور دارای بهترین املاک لوکس در دنیا قرار گرفت.رتبه ای که پیش بینی می شود سال آینده هم تکرار شود.پس از دبی، میامی ،دوبلین،لیسبون و لوس انجلس قرار دارند.


انتظار می رود که بدترین عملکرد امسال به لندن و سئول اختصاص یابد.

براساس گزارش شرکت نایت فرانک، افزایش نرخ های بهره بانکی و کند شدن اقتصاد جهانی در سال آینده،بر بازار املاک لوکس هم تاثیر خواهد گذشت،با این حال یش بینی می شود که در سال ۲۰۲۳، نرخ ملک در بازار جهانی حدود ۲ درصد افزایش یابد،رقمی که پیش از این ۲.۷ درصد پیش بینی شده بود.

براساس این گزارش فروش ملک در دبی در سال ۲۰۲۲ افزایش ۵۰ درصدی را تجربه کرد.البته انتظار می رود که این روند در سال آینده به دلایل یاد شده، به میزان قابل توجهی کاهش یابد. گزارش ها نشان می دهد که امسال تعداد ساکنان ثروتمند در دبی افزایش یافته است.این افراد که عمدتا از روسیه هستند، به دنبال جنگ روسیه و اوکراین سرمایه های خود را به دبی برده اند. آنها سرمایه های خود را به خرید املاک و مستغلات و قایق های تفریحی اختصاص داده اند.

قیمت خانه های ویلایی در دبی تنها در ماه اکتبر ۱۳ درصد افزایش یافته و میزان فروش اینگونه خانه ها نسبت به سال قبل ۷۳ درصد رشد نشان می دهد.

میامی آمریکا هم امسال به دلیل نرخ مالیات پایین، همچنان بهشت محبوب ثروتمندان باقی مانده است.هرچند افزایش نرخ بهره در سال جاری و احتمال تداوم نرخ بهره در سال آینده،از کاهش خرید املاک لوکس خبر می دهد،با این حال نایت فرانک پیش بینی کرده که همچنان املاک لوکس در این شهر پرتقاضا خواهد ماند.

در آسیا،سنگاپور تنها کشوری است که در لیست ۱۰ شهر برتر دارای خانه های گران قرار دارد.در شش ماه گذشته،بسیاری از ثروتمندان چینی به دلیل قرنطینه های شدید کووید پول های خود را به این شهر انتقال داده اند.

نایت فرانک در گزارش خود می نویسد که در سال جاری میلادی نوسانات سیاسی و اقتصادی مهمترین دلیل فرار سرمایه به سمت امکلاک و مستغلات بوده است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانمسکن
شناسه : 310057
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا