نماینده مجلس:

ورود دلارهای خانگی به بازار در کاهش نرخ ارز موثر است

جهان صنعت نیوز| معصومه آقاپور علیشاهی درباره کاهش قیمت دلار گفت: در حال حاضر مقاومت های در برابر منطقی شدن قیمت دلار در بازار وجود دارد که از توجیه اقتصادی برخوردار نیست. عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: مقاومت داخلی و خارجی در برابر  کاهش قیمت دلار  وجود دارد چرا که سوداگران داخلی و خارجی که در تلاطم های ارزی نقش داشته اند مایل به ایجاد ثبات در بازار نیستند.


نماینده مردم شبستر در مجلس در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت با تاکید بر لزوم تقویت ارزش پول ملی افزود: با توجه به دلایل اقتصادی قیمت واقعی دلار در بازار آزاد حدود ۸ هزار تومان است؛ بنابراین قیمت ها در بازار باید کاهش یابد و در نرخ منطقی ثبات ایجاد شود.

آقاپور علیشاهی با بیان اینکه برخی از صرافی ها در برابر واقعی شدن نرخ دلار مقاومت می کنند، تصریح کرد: با توجه به اجرای تعهدات برجام از سوی ایران و ادامه مذاکرات با گروه ۴+۱ و همچنین تصویب لوایح چهارگانه مرتبط با FATF پیش بینی می شود برقراری ارتباطات بانکی با کشورهای اروپایی بتواند شرایط مبادلات ارزی را تسهیل کند.

عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: دلارهای خانگی قابل توجهی وجود دارد که با طراحی و تدبیر مناسب می توان از این ظرفیت در بخش تولید استفاده کرد و با انجام این مهم به اشتغال زایی کمک کرد.

پیشنهاد ویژه
شناسه : 2816
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا