کاهش 89 واحدی آیفکس :

موج منفی معاملات سهام به فرابورس هم رسید

جهان صنعت نیوز| معاملات فرابورس در پانزدهمین روز از مهرماه ۱۳۹۷ با نقل و انتقال یک هزار و ۹ میلیون ورقه به ارزش ۴ هزار و ۵۸۹ میلیارد ریال در مجموع بازارها و افت ۴.۲ درصد شاخص کل این بازار به پایان رسید.


تحرک نمادها

از سویی دیگر، نمادهای مارون، زاگرس، ذوب، میدکو، هرمز، دماوند و شراز هفت نمادی بودند که تا سطح حداکثر ۱۷.۷ واحد تاثیر منفی بر این نماگر داشتند و افت ۴.۲ درصدی آیفکس را رقم زدند. نگاهی به معاملات بازارهای سهام و اوراق فرابورس نشان می‌دهد بیشترین حجم و ارزش معاملات در بازار پایه رقم خورده است. امروز سهامداران در مجموع سه تابلو این بازار اقدام به جابه جایی ۷۳۶ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۶۵۶ میلیارد ریال کردند.

بازارهای اول و دوم

سهامداران بازارهای اول و دوم نیز به ترتیب در این دو بازار ۷۱ و ۱۷۳ میلیون سهم را به ارزش ۲۷۷ و یک هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال میان خود دست به دست کردند. افزون بر این، نماد ذوب‌آهن به عنوان سومین نمادی که بیشترین تاثیر منفی را بر آیفکس داشت، روز جاری در صدر جدول نمادهای پربیینده فرابورسی نیز قرار گرفت. در این نماد بیش از ۴۴ میلیون سهم به ارزش افزون بر ۱۶۴ میلیارد ریال مورد مبادله قرار گرفت.

نماد «تاپکیش» که به تازگی در بازار فرابورس عرضه اولیه شده است در حالی امروز تا سطح ۵ درصد با بیشترین رشد قیمت روبه‌رو شد که نماد «ولشرق» با افت ۹ درصدی، بالاترین ریزش روزانه قیمت سهام را تجربه کرد. در همین حال نماد شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه با تغییر مالکیت بیش از ۵۲ میلیون سهم به ارزش افزون بر ۲۹۷ میلیارد ریال بالاترین حجم و ارزش معاملات را در بازار سهام در اختیار گرفت.

ابزارهای نوین مالی

در بازار ابزارهای نوین مالی معاملات امروز به نقل و انتقال ۲۸ میلیون ورقه به ارزش یک هزار و ۴۸۱ میلیارد ریال منتهی شد که یک هزار و ۱۱۷ میلیارد آن به دادوستدهای اوراق با درآمد ثابت اختصاص داشت.

همچنین در این بازار قیمت اوراق تسهیلات مسکن از ۴۸۷ هزار ریال تا ۶۴۸ هزار ریال نوسان کرد. در این میان صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله نیز میزبان جابه جایی حدود ۱۴ میلیون ورقه به ارزش ۳۰۱ میلیارد ریال بود.

اخبار برگزیدهبانک و بیمه
شناسه : 2589
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا