قرعه‎کشی لیگ بسکتبال و وضعیت نامشخص تیم‏‎ها

جهان صنعت نیوز| برای حضور در فصل جدید رقابت های بسکتبال لیگ برتر باشگاه های کشور تیم های دانشگاه آزاد، شیمیدر و نیروی زمینی (تهران) همراه با پتروشیمی بندرامام، نفت آبادان، شهرداری گرگان، آویژه صنعت پارسا مشهد، پدافند رعد دزفول و ذوب آهن آمادگی قطعی خود را به فدراسیون بسکتبال اعلام کرده اند.


البته لازمه حضور در این رقابت ها پرداخت ورودیه ۹۰ میلیون تومانی است که سه تیم از این ۹ تیم هنوز آن را پرداخت نکرده اند. علاوه بر این، وضعیت شهرداری تبریز که سال گذشته قهرمان لیگ برتر شد نیز هنوز مشخص نیست. رایزنی هایی با مدیریت این تیم انجام شده و قرار است تا پایان امروز مشخص شود که مدافع عنوان قهرمانی در لیگ ۹۸ – ۹۷ شرکت خواهد داشت یا نه؟!

با این شرایط قرعه کشی این فصل از مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه های کشور فردا انجام می شود در حالیکه تعداد تیم ها به این دلایل هنوز نهایی نیست و به همین دلیل کمیته مسابقات برنامه برگزاری این رقابت ها با ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ تیم را آماده کرده است.

ورژ آبکاریان مسئول کمیته مسابقات فدراسیون بسکتبال با تاکید بر اینکه از نظر اعلام آمادگی، حضور سه نماینده از تهران و ۶ نماینده شهرستان ها در لیگ برتر امسال قطعی است، گفت: البته یکی از شروط اصلی ما برای حضور در مسابقات پرداخت ورودیه ۹۰ میلیون تومانی است که هنوز توسط سه تیم انجام نشده است.

وی در این رابطه ادامه داد: این تیم ها فردا تا قبل از آغاز قرعه کشی فرصت دارند تا فیش واریزی خود را به فدراسیون تحویل دهند. در این صورت حضور آنها در لیگ را قطعی در نظر می گیریم. ضمن اینکه منتظر هستیم تا پایان امروز، وضعیت تبریزی ها هم مشخص شود.

مسئول کمیته مسابقات تاکید کرد: به خاطر نامشخص بودن وضعیت برخی تیم ها، برنامه مسابقات را بر اساس برگزاری با ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ تیم آماده کرده ایم. برای انجام قرعه کشی، وضعیت نهایی تیم ها را ملاک قرار می دهیم و بر اساس آن برنامه لیگ را ارائه می کنیم.

به گفته آبکاریان، تیم های شرکت کننده در لیگ برتر بسکتبال در یک گروه به صورت رفت و برگشت با هم مسابقه می دهند. در پایان این دو مرحله، دو تیم انتهایی جدول حذف شده و دیگر تیم ها وارد مرحله پلی آف می شوند. رقابت های پلی آف لیگ بسکتبال نیز تا مرحله نیمه نهایی در سال جاری برگزار می شود. برگزاری دیدارهای مرحله نیمه نهایی و فینال نیز به سال آینده موکول می شود.

قرار است فصل جدید رقابت های بسکتبال لیگ برتر باشگاه های کشور اواخر مهرماه آغاز شود.

ورزشی
شناسه : 2557
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا