واعظی: قیمت ارز در سامانه نیما از ۷۵۰۰ تومان هم پایین‌تر است

جهان صنعت نیوز| محمود واعظی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره روند کاهش قیمت ارز در روزهای اخیر اظهار کرد: قیمت ارز اصلا این ارقامی که اعلام می‌شود نیست و ما معتقدیم قیمت ارز پایین‌تر از ۷۵۰۰ تومان است.

وی در ادامه افزود: دولت تلاش زیادی برای کنترل بازار ارز و کالا انجام داده است و خوشحالیم که سیاست‌های بانک مرکزی و همکاری سایر نهادها روی بازار ارز تاثیر گذاشته است. امیدواریم بر اساس تلاش‌هایی که انجام شده بازار روال عادی خود را داشته باشد، نه اینکه دلال‌ها ارز را بخرند و بفروشند یا پیش خود نگه دارند.

رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین ادامه داد: توصیه ما این است که مردم در حوزه‌هایی سرمایه گذاری کنند که ماندگاری آن زیاد است و خطر کمتری دارد. سرمایه گذاری در بازار ارز موجب ضرر مردم و سود دلالان می‌شود. تلاش دولت این است که بازار ارز را کنترل کرده تا روند کاهش قیمت ارز ادامه یابد.

وی درباره همکاری سایر قوا و مردم برای کاهش قیمت ارز خاطرنشان کرد: در مسائل اساسی کشور وقتی همه جریان‌های سیاسی، نهادها و قوا با هم همراهی کنند قطعا موفقیت حاصل می‌شود. ما امروز با فشار آمریکا و اذنابش مواجه هستیم. بنابراین در داخل باید بتوانیم اقتصاد را مدیریت کنیم. مشکلات کشور هم جنبه داخلی دارد و هم خارجی ولی ما زمانی موفق می‌شویم که با هم عمل کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور با تشکر از صدا و سیما برای آگاه سازی مردم در مورد پشت پرده بازار ارز و قوه قضائیه برای مقابله با فساد تصریح کرد: وقتی به مردم اطلاع رسانی شود مردم از پشت پرده قضایا آگاه شده و به نظام دلگرم می شوند. ما باید مشکلات کشور را با همکاری نهادها، مردم و بخش خصوصی حل کنیم. ما اگر بتوانیم در سه چهار ماه آینده مقاومت کنیم، به راحتی از مشکلات عبور خواهیم کرد.

واعظی در مورد زمان معرفی وزرا به مجلس خاطرنشان کرد: تعدادی از وزرا هفته بعد به مجلس معرفی خواهند شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شش وزیر به مجلس معرفی می‌شوند، گفت: شش وزیر نیست، ولی قطعا یکی از دو وزیر معرفی می‌شوند.

پیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 2322
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا