اختلاف ۵۶ میلیونی قیمت هر متر مربع مسکن در تهران

جهان صنعت نیوز|  مهدی روانشادنیا در برنامه تیتر امشب با موضوع صنعت مسکن پیشران اقتصاد کشور با اشاره به اینکه باید بررسی اصلاح قانون پیش فروش مسکن در مجلس هر چه زودتر نهایی شود، گفت: بحث زمان صدور مجوزهای ساختمانی یکی از مشکلاتی است که برای سازندگان مسکن مطرح است.


وی افزود: از ابتدای امسال شهرداری‌ها عوارض صدور پروانه ساختمانی را افزایش داده‌اند که این خود مانعی برای تولید مسکن حساب می‌شود.

روانشادنیا با اشاره به اینکه قطعاً تولید مسکن به عنوان پیشران اقتصاد کشور می‌تواند به رونق تولید و ایجاد اشتغال در کشور کمک کند، اظهار داشت: قطعاً افزایش هزینه‌های عوارض صدور پروانه‌های ساختمانی و قیمت مصالح ساختمانی فشار مضاعفی به سازنده‌ها و درنهایت به تولید مسکن خواهد کرد.

روانشادنیا تأکید کرد: باید به سمت مقررات‌زدایی حرکت کنیم چرا که برخی از مقررات زائد از موانع تولید به شمار می‌رود، پس باید تا آنجا که می‌توانیم، در حرکت سریع سرمایه‌ها در بازار مسکن که منجر به تولید مسکن می‌شود حمایت کرد.

این کارشناس مسکن افزود: اگر بتوانیم زمان ساخت و ساز را به هر شیوه ممکن کاهش دهیم، قطعاً بر کاهش قیمت تمام شده نیز اثرگذار خواهد بود و درنهایت یک واحد مسکونی با کیفیت و ارزان‌تر به دست مصرف‌کننده خواهد رسید.

روانشادنیا با اشاره به اینکه مسأله عدم تعادل بین عرضه و تقاضا نمی‌تواند مناسب‌ بازار مسکن باشد، اظهار داشت: متأسفانه شکاف طبقاتی به وجود آمده و مشکلات اقتصادی باعث شده تا این روزها در تهران بین ارزان‌ترین واحد مسکونی تا گرانترین واحد مسکونی در هر متر ۵۶ میلیون تومان اختلاف باشد.

اخبار برگزیده
شناسه : 19130
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا