اجرای رمز دوم یک‌بار مصرف به تعویق افتاد

جهان صنعت نیوز| بانک مرکزی از سال گذشته با ابلاغ بخشنامه‌ای به بانک‌ها خبر از اجرای طرح رمز دوم یک‌بار مصرف از خرداد ماه سال جاری داد و بانک‌ها را ملزم کرد تا زیرساخت‌های لازم برای اجرای کامل این طرح و ابطال رمزهای دوم ایستا را فراهم کنند.


اما پیگیری‌ها حاکی از آن است که اجرای این طرح برای مدتی به تعویق افتاده و ممکن است روش آن نیز تغییر کند. بر اساس آنچه بانک مرکزی در نظر داشت، قرار بود رمزهای دوم یک‌بار مصرف از طریق اپلیکیشن‌های بانکی در اختیار مردم قرار گیرد اما با توجه به مشکلاتی که برای اپلیکیشن‌های گوشی‌های اپل در ایران اتفاق افتاد، ممکن است مشکلاتی در زمینه اجرای این طرح به وجود آید.

به این ترتیب نظام بانکی کشور بر آن شده تا روش جایگزینی را به جای اپلیکیشن‌های بانکی بیابد که به نظر می‌رسد در دسترس‌ترین گزینه در حال حاضر استفاده از پیامک است.این در حالی است که حدود ۷۰ درصد از مشتریان نظام بانکی شماره تلفن همراه خود را به صورت درست در اطلاعات هویتی خود در بانک‌ها ثبت نکرده‌اند، بنابراین به نظر می‌رسد تأخیر به وجود آمده در اجرای این طرح برای ساماندهی شماره‌های تلفن همراه مشتریان باشد.

پیشنهاد ویژه
شناسه : 18975
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا